۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۸
کد خبر: ۲۶۶۲۹۵
حجت‌الاسلام راشد یزدی:

حسن خلق عامل قدرت، موفقیت و پیروزی در زندگی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام راشد یزدی گفت: حسن خلق و نرم‌خویی یکی از آموزه‌های قرآنی است که در دین اسلام به آن سفارش شده و آن را یکی از مهم‌ترین عوامل قدرت، موفقیت و پیروزی انسان در زندگی می‌داند.
حجت الاسلام راشديزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، خطیب حرم مطهر رضوی شب گذشته در سلسله جلسات سخنرانی خود که در صحن جامع رضوی برگزار شد، به موضوع اخلاق در زندگی پرداخت و اظهار کرد: هدف انسان در اسلام، تقرب به خداوند است که اخلاق پسندیده و نیکو اساسی‌ترین راه رسیدن به این مقصد است.

 

وی با تأکید بر این که پیامبر اسلام(ص) برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث شده است، افزود: خدای مهربان پیامبران و سفیران خود را از میان انسان‌های مهربان و خوش اخلاق برگزیده تا بهتر و آسان‌تر در قلب‌ها نفوذ کنند و انسان را به سوی معرفت الهی رهنمون سازند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی تصریح کرد: نقش اخلاق اسلامی در محیط زندگی فردی و اجتماعی هر انسان، مانند خورشید تابانی است که طراوت و شادابی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد و بستر صفا، صمیمیت، صداقت، محبت و اخوت را برای بهتر زیستن می‌گستراند تا همگان با چهره‌هائی باز و بشاش در فضایی سرشار از صفا و صمیمیت زندگی کنند.

 

کارشناس مسائل خانواده با بیان این که مهم ترین موضوعی که جامعه کنونی بدان محتاج است، اخلاق است، افزود: اخلاق نیکو، تأثیرات فراوانی در زندگی انسان دارد و موجب آبادی جامعه و طولانی شدن عمر انسان شده، دل ها را می‌رباید و امت اسلامی را امت نمونه و نیرومند می سازد.

 

وی ادامه داد: اخلاق اسلامی، موجب کرامت و بزرگواری انسان می‌شود و راه کامیابی و بهتر زیستن را به انسان عرضه می‌کند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان حدیثی از امیرمؤمنان حضرت علی(ع) افزود: در این حدیث شریف نقل شده است که سرلوحه نامه عمل انسان، ایمان و حسن خلق او است.

 

سخنران حرم مطهر رضوی اضافه کرد: قرآن کریم، کتاب جامع و جاودانه‌ای است که به تمام نیازهای معنوی و مادی انسان پاسخ گفته و راه و رسم زندگی با طراوت را مشخص کرده است که از لابلای آیات قرآن می‌توان دستورات اخلاقی فراوانی به دست آورد.

 

وی افزود: قرآن کریم مردم را از شایعه سازی و دروغ پردازی منع می‌کند زیرا ممکن است حیات و زندگی دسته ای را به خطر اندازد و یا به قیمت آبروی جمعیتی تمام شود و برای جلوگیری از چنین خطری، به مسلمانان دستور می دهد که به هر گزارش و خبر بی اساسی، ترتیب اثر ندهند، همچنین عیب جویی را ممنوع، بد گمانی را حرام و نیکی به پدر و مادر را بسیار سفارش کرده است./930/پ202/ب5

 

 

ارسال نظرات