۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۶۶۵۵۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ تبریز میزبان همایش معاونان امور اجتماعی بهزیستی سراسر کشور، افتتاح مرکز رشد فناوری نرم در دانشگاه هنر اسلامی تبریز و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت بحران در منطقه شمال غرب از عناوین اخبار کوتاه استان آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، خلیل ساعی، مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز در نشست خبری مدیران کل ستاد بحران استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، اردبیل، قزوین، گیلان و زنجان که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: این ستاد به دنبال مشارکت حداکثری اقشار مختلف جامعه در زمان بحران است.


وی با بیان این‌که روحانیت از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین اقشار در مدیریت بحران به ش
مار می رود، خاطرنشان کرد: نقشی که روحانیت و حوزه های علمیه در مدیریت بحران ایفا می کنند، بی‌بدیل است، از این رو به دنبال مشارکت مدارس علمیه و صاحب‌نظران حوزوی در مباحث مختلف مدیریت بحران هستیم.


ساعی با بیان این‌که مراکز مختلفی در کنار نهادهای مردمی مانند مساجد و حوزه های علمیه می توانند در مدیریت بحران نقش‌آفرین باشند، گفت: روحانیان و مبلغان حوزوی می توانند در تسکیل آلام آسیب‌دیدگان در بلایای طبیعی و برقراری آرامش روانی در میان اقشار مختلف نقشی ارزنده ایفا کنند.


مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان‌شرقی ادامه داد: روحانیت در کفن و دفن جانباختگان حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله نیز نقشی مهم بر عهده دارند، چنانکه این رسالت خطیر دینی در جریان زلزله سال 1391 اهر، هریس و ورزقان به خوبی ایفا شد.


وی با اشاره به این‌که مشارکت و تعامل حوزه های علمیه با مدریت ستاد بحران استان تنها در چنین مسائلی خلاصه نمی شود، تصریح کرد: امروز نیازمند تبلیغ اصول و مبانی پیشگیری از بلایای طبیعی از سوی مبلغان حوزوی با استناد به آیات، روایات و احادیث وارده هستیم.


همچنین اکبرپور، معاون سازمان مدیریت بحران کشور در سخنانی با اشاره به این‌که کارگاه آموزشی مدیریت بحران منطقه شمال غرب با هدف تحقق سیاست‌های راهبردی ابلاغی رهبری در حوزه مدیریت بحران اجرایی می شود، اظهار داشت: همه نهادهای لشکری و کشوری در تحقق این سیاست‌های ابلاغی که در 9 بند صادر شده است، مسؤول‌اند.


وی با تأکید بر آمادگی مؤثر و بی‌درنگ از دولت تا جامعه در بحران گفت: این کارگاه‌های آموزشی در پنج منطقه کشور اجرایی می شود و یک کارگاه نیز ویژه معاونان وزیران، شورای هماهنگی ملی کشور و کارکنان سازمان مدیریت بحران است و در نهایت کارگاه هفتم برای هیأت وزیران، استانداران و اعضای شورای عالی کشور اجرایی خواهد شد.


تبریز میزبان همایش معاونان امور اجتماعی بهزیستی سراسر کشور

محسن ارشد زاده، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از برگزاری ششمین همایش علمی کاربردی معاونان امور اجتماعی بهزیستی سراسر کشور با حضور رییس سازمان بهزیستی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این همایش طی روزهای 23 و 24 خردادماه جاری در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.


وی هدف از برگزاری این همایش را بررسی برنامه های حوزه های امور اجتماعی سراسر کشور در سال جاری عنوان کرد و گفت: بررسی برنامه‌های حوزه‌های مختلف بهزیستی از جمله مهدهای کودک، آسیب دیدگان اجتماعی، زنان سرپرست خانوار و فرزندان بی سرپرست از جمله محورهای این همایش است.


«مرکز رشد فناوری نرم» دانشگاه هنر اسلامی تبریز افتتاح شد

مراسم افتتاح «مرکز رشد فناوری نرم» دانشگاه هنر اسلامی تبریز با حضور وحید احمدی «معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری» و سید محمد حسین سجادی نیری «دبیر ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز ریاست جمهوری» برگزار شد.


مسؤول راه اندازی و مدیر این مرکز، توسعه کارآفرینی و ایجاد بسترهای مناسب جهت تجاری سازی دستاوردهای هنری، فرهنگی و کمک به رونق اقتصادی و ایجاد فضای لازم جهت گسترش واحدهای دانش بنیان به ویژه در زمینه هنر و بستر سازی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید مبتنی بر فناوری های نرم و نهایتاً کمک به ارتقاء و اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی را از اهداف مهم ایجاد مرکز رشد فناوری های نرم در دانشگاه هنر اسلامی تبریز خواند.


ابراهیم ایمانی افزود: با افتتاح رسمی این مرکز 7 واحد تخصصی در زمینه «طراحی و تولید محصولات چند رسانه ای» ، «طراحی وتولید نمونه ساز چاپ بات»، «طراحی و تولید مبلمان با رویکرد زندگی اسلامی و ایرانی»، «طراحی و تولید کفش بر اساس استانداردهای بومی ایرانی»، «طراحی الکوریتمیک گره های هندسه اسلامی»، «سامانه هوشمند طراحی و تولید سفارشی فرش دستباف» و «طراحی و تولید بسته بندی پایدار برای محصولات صنایع دستی» فعالیت خود را آغاز و در دفاتر تحویلی مستقر شدند. 


مدیر مرکز فناوری های نرم دانشگاه هنر اسلامی تبریز افزود: علاقه‌مندان می توانند جهت دریافت فرم های پذیرش به آدرس پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز مراجعه کنند، این مرکز با دادن مشاوره تخصصی، خدمات علمی و آموزشی، خدمات مالی و اعتباری و نهایتاً بازاریابی و پروژه یابی آماده پشتیبانی از متقاضیان واجد شرایط می باشد./935/پ203/ح

ارسال نظرات