۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۶۶۷۷۷
امام جمعه خرم آباد:

حفظ هویت انقلاب، در گرو جلوگیری از تحریف شخصیت امام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرم آباد با تأکید بر این که حفظ هویت انقلاب، در گرو جلوگیری از تحریف شخصیت امام(ره) است، گفت: باید مبانی اصول و اندیشه های امام(ره) را سرلوحه راه خویش قرار دهیم.
 حجت الاسلام سيد احمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه نور، ماه خدا و ماه رحمت است.

 

وی با اشاره به سخن امام رضا(ع) که فرمودند در آخرین روزهای شعبان خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کنید، افزود: در این راستا باید دل خویش را برای عبادت پاک کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی عنوان کرد: آمادگی در این روزها به معنای پاک کردن دل ها از کینه، شهوت، گناه و آمادگی برای ضیافت الهی است.

 

نماد جامعه به فرهنگ آن جامعه بستگی دارد

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به سالروز تشکیل شورای انقلاب فرهنگی بیان داشت: نماد هر ملت و جامعه ای به فرهنگ آن جامعه بستگی دارد.

 

وی فرهنگ را هویت هر جامعه ای بیان کرد و گفت: فرهنگ در اندیشه و رفتار انسان ها اثرگذاری فراوانی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با یادآوری به این که دشمنان در حوزه فرهنگی با جدیت عمل می کنند، اظهار داشت: متأسفانه دستگاه های فرهنگی ما در این راستا به خوبی عمل نمی کنند.

 

وی با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان و تلاش دشمن در راستای م رنگ کردن ارزش های دینی بین مردم جامعه تأکید کرد: دستگاه های فرهنگی باید با جدیت در این حوزه فرهنگی و دینی ورود پیدا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان داشت: شورای فرهنگ عمومی استان و دستگاه های فرهنگی باید در این حوزه برنامه ریزی کرده و برکارهای فرهنگی نظارت کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به 26 خرداد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این روز خاطرنشان کرد: باید از این شهیدان درس بگیریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: بزرگ ترین درسی که می توان از شهدا گرفت،  درس ولایت پذیری و تبعیت از ولایت است.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام راحل افزود: موضوع مهم آن تحریف شخصیت امام(ره) است که در زمان حیات امام نیز این مسأله وجود داشت.

 

وی با اشاره به این که عده ای در داخل از روی جهل و نادانی، عده ای نیز برای قدرت طلبی و برای رسیدن به مقام سیاسی شخصیت امام راحل را تحریف می کنند، گفت: اگر شخصیت امام(ره) را به دلخواه تحریف کنند، انقلاب را هم به دلخواه خود تحریف می کنند.

 

حجت لاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که تحریف شخصیت امام(ره) بسیار خطرناک است، اظهار داشت: تحریف شخصیت امام راحل موجب می شود مردم از مسیر اصلی خویش خارج شوند.

 

وی با تأکید بر این که حفظ هویت انقلاب، در گرو جلوگیری از تحریف شخصیت امام(ره) است، بیان داشت: در این راستا باید مبانی اصول و اندیشه های امام(ره) را سرلوحه راه خویش قرار دهیم.

 

ضرورت توجه به بخش کشاورزی

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به 27 خرداد و سالروز تشکیل جهاد سازندگی عنوان داشت: باید به بخش کشاورزی توجه شود چرا که کشاورزی در توسعه استان نقش بسزایی دارد.

 

 

وی با بیان این که محصولات باغی و دامی تأمین کننده نیاز انسان است، یادآور شد: اگر کشاورزی خودکفا شود، غذای ملت تأمین خواهد شد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که استان لرستان زمینه کشاورزی و دامپروری دارد، ادامه داد: با توسعه بخش کشاورزی در جامعه فقرزدایی می شود.

 

 

وی در ادامه اظهار داشت: دست اندرکاران جهاد کشاورزی با مدیریت جهادی باید به سمت اقتصاد مقاومتی روی بیاورند./9451/پ201/ب4

 

ارسال نظرات