۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۶۷۴۰۳

پایان مهرماه، آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی فیلم محمد، پیامبر صلح

خبرگزاری رسا ـ به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جشنواره فیلم‌های 114 ثانیه‌ای با موضوع پیامبر(ص) در دی ماه امسال برگزار خواهد شد.
جشنواره فيلم پيامبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری جشنواره بین‌المللی فیلم محمد، پیامبر صلح، با حضور حجت‌الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی حقیقی، دبیر جشنواره، صبح دوشنبه 25 خرداد‌ماه در خانه هنرمندان برگزار شد.



با زبان هنر جلوه‌های رحمانی پیامبر را به دنیا نشان دهیم

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام حشمتی با اشاره به زیبایی‌های شخصیت پیامبر(ص)، گفت: تمام زیبایی‌هایی که در عالم وجود دارد مرهون پیامبر(ص) است، به هیمن شکل ما می‌توانیم تمام زیبایی‌هایی که در آثار هنری وجود دارد را ناشی از وجود نازنین پیامبر رحمت بدانیم.



وی افزود: در دورانی که دشمن هر روز و به هر بهانه در صدد تخریب شخصیت و چهره پیامبر(ص) بر می‌آید، ما تصمیم گرفتیم تا با حرکتی در راستای هنر، جلوی این تخریب را بگیریم، از همان ابتدای کار نیز وقتی پیشنهاد ایجاد یک جشنواره با موضوع حضرت محمد(ص) مطرح شد تمامی نهاد‌ها و به ویژه رسانه‌ها حمایت کامل خود را از ما نشان دادند و در بخش‌های مختلف نیز روند آماده‌سازی جشنواره را به عموم مردم اطلاع‌رسانی کردند.



معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با درخواست از هنرمندان و اصحاب هنر در خصوص ورود به فیلم‌سازی در مورد پیامبر(ص)، تاکید کرد: از تمامی عزیزانی که سابقه درخشان در زمینه کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم‌های سینمایی را دارند تقاضا داریم تا با ورد به عرصه فیلم‌سازی در مورد شخصیت والای پیامبر(ص)، ابعاد مختلف شخصیت حضرت محمد(ص) را به جهانیان نشان دهند.



حجت الاسلام حشمتی ادامه داد: در خصوص زمان دریافت آثار تصمیم گرفته‌ایم تا این زمان را تمدید کنیم، زیرا می‌خواهیم آثار بیشتری به دبیر‌خانه جشنواره ارسال شود، در خصوص آثار رسیده شده نیز به جشنواره، برخی از آن‌ها ترجمه شده‌اند و از طریق رسانه ملی همراه با تیزر جشنواره پخش شده است.

 


در ادامه این نشست مهدی حبیبی، با تشکر از رسانه‌های مختلف برای پوشش خبری جشنواره، گفت: دبیر‌خانه جشنواره تصمیم گرفته است تا افزون بر امکان دریافت آثار از طریق سایت جشنواره، دبیرخانه فیزیکی جشنواره را نیز ایجاد کند تا کسانی که به هر دلیلی دسترسی به اینترنت ندارند، بتوانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.



وی افزود: باید از تمامی رسانه‌ها و صداو سیما به خاطر پوشش کامل اخبار جشنواره تشکر و قدر‌دانی کرد، زیرا این جشنواره نه تنها متعلق به اصحاب رسانه بلکه متعلق به تمام افراد آزادی‌خواه و صلح طلب جهان است و تمام افراد می‌توانند خود را در این برگزاری این جشنواره سهیم بدانند.



دبیر جشنواره فیلم محمد(ص) با اشاره به دلیل انتخاب عدد 114 به عنوان زمان فیلم‌ها، گفت: دلیل انتخاب عدد 114 این بود که تعداد سوره‌های قرآن نیز 114 عدد می‌باشد و سعی شده است تا یک ارتباط معنایی خوب با این جشنواره و عدد مورد نظر ایجاد شود.



حبیبی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیر‌خانه جشنواه، پایان مهر‌ماه 94 است، ضمن این‌که تاریخ آغاز بر‌گزاری جشنواره از 4 دی ماه امسال و تاریخ اختتامیه آن، همزمان با شب میلاد پیامبر(ص) در 7 دی ماه خواهد بود.



دبیر جشنواره محمد(ص) در پایان این نشست با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده در طول جشنواره، گفت: در جشنواره امسال قرار بر این شده است که در حاشیه برگزاری جشنواره اصلی، از تلاش 20 ساله چندین کارگردان و تهیه کننده که در حوزه زندگی پیامبر(ص) و قرآن و عترت تلاش کرده‌اند تقدیر به عمل بیاید، ضمن این‌که کلاس‌ها و نشست‌هایی با موضوع فیلم‌نامه نویسی برگزار خواهد شد./856/پ202/ب4

ارسال نظرات