۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۲۶۷۹۷۵
آیت الله آل هاشم:

رمضان ماه کسب فضیلت و معرفت است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله آل هاشم گفت: اگر مردم می دانستند که ماه مبارک رمضان چه اندازه فضلیت و ثواب دارد، آرزو می کردند که ای کاش این ماه یک سال بود.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که رمضان ماه طاعت و عبادت و فرصتی برای بخشش گناهان و کسب برکات الهی است، اظهار داشت: ماه رمضان ماهی است که به عید اولیاء الله مشهور است، یعنی بندگان مخلص خدا نفس خود را تزکیه و دل خود را از زنگار گناهان می زدایند.


وی با بیان این‌که رسول خدا(ص) می فرماید؛ در ماه رمضان درهاى دوزخ بسته و درهاى بهشت گشوده می شود، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) سه روز مانده از ماه شعبان، به بلال دستور مى ‏‌داد در میان مردم فریاد بزند، سپس مردم را جمع مى ‏‌کرد و بر منبر مى‏‌ رفت و حمد و ثناى خدا مى‏‌ گفت.

 

امام جمعه موقت تبریز افزود: رسول خدا مى‏‌ فرمود؛ اى مردم همانا این ماه به شما روى آورده و آن سرور همه ماه‌ هاست، در آن شبى وجود دارد که از هزار ماه بهتر است. در این ماه درهاى دوزخ بسته و درهاى بهشت گشوده شود، هر که این ماه را دریابد و آمرزیده نشود خداوند او را از رحمت خود دور گرداند.


آیت الله آل هاشم با اشاره به فضیلت های ماه رمضان گفت: ماه رمضان فضایل زیادی دارد، اگر مسلمانان همه آنها را بدانند سبب تشویق بیشتر برای روزه گرفتن می شود.


وی با بیان این‌که ماه رمضان ماه قرآن است، تصریح کرد: از برتری هایی که ماه رمضان بر سایر ماه های دیگر دارد این است که در آن قرآن، کتاب جاویدان الهی، همراه با دلایل روشن برای بشریت نازل شده است.


آیت الله آل هاشم فضیلت دیگر ماه رمضان را بسته شدن درهای آتش جهنم و باز بودن درهای بهشت دانست و
تأکید کرد: ماه رمضان تنها ماهی است که به فرموده پیامبر اسلام(ص) ابتدای آن رحمت، وسط آن برکت و پایان آن مغفرت است.


آیت الله آل هاشم با اشاره به این‌که رمضان یک سفره گسترده است، خاطرنشان کرد: برای روزه دار هنگام افطارش دعایی است که رد نمی شود و فرشتگان برای روزه دار تا وقتی که افطار می کند استغفار می کنند.


وی همچنین در خصوص فواید ماه رمضان ابراز داشت: روزه سپری در برابر گناه و آتش جهنم و امیال است و در روز قیامت شفاعت کننده است و انسان را به خیر و طاعت دعوت می کند.


امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: روزه انسان را بر صبر، شکیبایی و کنترل نفس تشویق می کند و نفس انسان در ماه رمضان به واسطه روزه، خود را به پرهیز کردن عادت می دهد و اطاعت کردن را یاد می ‌گیرد.


آیت الله آل هاشم گفت: اگر مردم می دانستند که ماه مبارک رمضان چقدر فضلیت و ثواب و برتری دارد، آرزو می کردند که ای کاش این ماه یک سال بود، مثل مسافرتی که خوش می گذرد و می گویی چقدر کوتاه بود، ای کاش مدتش طولانی می شد./854/ت302/ب4

ارسال نظرات