۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۲۶۸۸۱۳
به همت شورای توسعه فرهنگ قرآنی؛

نخستین همایش معرفی دستگاه ‏ها و استان ‏های برتر قرآنی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش معرفی دستگاه ‏ها و استان ‏های برتر قرآنی به همت شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.
قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش معرفی دستگاه ‏ها و استان ‏های برتر قرآنی به همت شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شامگاه 31 خردادماه در پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری جهاد دانشگاهی، با قرائت آیات قرآن کریم از سوی قاری بین المللی قرآن کریم رحیم خاکی آغاز به کار کرد.

 

معرفی نهادها و استان های قرآنی برتر و اهدای تندیس و لوح تکریم، اعطای هدیه به فعالیت ویژه نخستین همایش دستگاه و استان های برتر قرآنی در سال 93-92، اجرای ابتهال قطعه جدید بشارات رمضان به همراه اشعار قرآنی، اقامه نماز جماعت و صرف افطار از برنامه های این همایش بود.

 

شایان ذکر است، طرح بررسی و پایش همایش معرفی دستگاه ‏ها و استان ‏های برتر قرآنی از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در سال 1393 در راستای تحقق بند 9 وظایف این شورا و با هدف همیاری به نهادها و دستگاه های قرآنی در جهت شناخت و استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه موجود در دستگاه ها و ایجاد بستری برای هم افزایی فعالیت های قرآنی در بین دستگاه ها و نهادهای قرآنی کشور صورت گرفت.

 

مهم‌ترین هدف هیأت پایش، بررسی و آشنایی با فعالیت های قرآنی و ظرفیت های بالفعل و بالقوه دستگاه های قرآنی کشور جهت بازطراحی ساختار فعالیت های قرآنی کشور به منظور هم افزایی فعالیتها و جلوگیری از موازی کاری غیرموثر در این حوزه است.

 

گفتنی است، شاخص های ارزیابی در طرح پایش سال 1393 در قالب 43 پرسش در حوزه های 1. تحقق اسناد بالادستی قرآنی، منویات مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف قرآنی 2. در حوزه ساختاری 3. توانمندی نیروی انسانی 4. انطباق دستاوردها با اهداف و ماموریت های ابلاغی 5. در حوزه فعالیت های کارشناسی و پژوهشی قرآن 6. تعاملات با سایر دستگاه ها و نهادهای قرآنی دولتی و مردمی، بوده است.

 

در این مراسم، حجت الاسلام ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی، لاله افتخاری عضو کمیسیون شورای قرآنی مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام محمدی قائم مقام رییس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، انجم شعاع رییس هیأت پایش عملکرد قرآنی دستگاه ها و نهادها در سال 93 و حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه به نمایندگی از دستگاه های برتر به سخنرانی پرداختند./818/پ203/ب4

ارسال نظرات