۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۲۶۹۱۱۴
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

قرآن آرامش دهنده وجود انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال با بیان این‌که قرآن آرامش دهنده وجود انسان است، گفت: از رسول خدا روایت است که قرآن یکی از سفره های رنگین و نعمات بزرگ خدا است که باید از آن بهره مند شد.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه دوشنبه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: از رسول خدا روایت است که قرآن یکی از سفره های رنگین و نعمات بزرگ خدا است که باید از آن بهره مند شد.

 

وی افزود: قرآن آرامش دهنده وجود انسان است که در جزء پنجم آن در رابطه با حرمت ازدواج با محارم آیاتی آمده است، چرا که ارتباط نادرست با محارم موجب عقوبات سنگینی خواهد بود.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که اگر انسان از حلال خداوند چشم پوشی کند و به دنبال حرام خدا برود، از نظر روحی و جسمی مریض می شود و مورد عذاب خداوند قرار می گیرد، گفت: انسان باید از رابطه نا مشروع پرهیز کند تا به دستورات خداوند عمل کرده باشد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: خداوند مرد را بر زن برتری نداده است، چرا که زن و مرد هر دو از فضایل و ویژگی های منحصر به فرد خود بهره مند هستند.

 

وی با اشاره به این که مدیریت خانه و نفقه اهل خانواده به عهده مرد است، گفت: تربیت و مدیریت تربیتی خانواده به عهده زن است که با مدیریت صحیح زوجین در خانواده، زندگی از آرامش مناسبی برخوردار خواهد شد.

 

به گفته وی، قوام خانواده به عملکرد مشترک مرد و زن وابسته است، از این رو برتری یکی از طرفین در زندگی بر طرف مقابل مردود است و زوجین با همکاری و همراهی خود می توانند زندگی را به شکلی صحیح اداره کنند.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که قرآن افراد مست را از نماز خواندن منع کرده است، گفت: از امام صادق(ع) روایت است یکی از مصادیق مستی، خواب آلود بودن است که در این وضعیف نماز خواندن صحیح نیست.

 

قرار دادن راز و امور شخصی دیگران در فضای مجازی، خیانت در امانت است

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: در قرآن سفارش شده است که در امانت دیگران خیانت نکنید که امانت می تواند کلام، مال و یا هر چیز دیگری باشد که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

 

وی با اشاره به این که امروزه شاهد آن هستیم که برخی با قرار دادن راز و امور شخصی دیگران در فضای مجازی، خیانت در امانت می کنند، گفت: انسان مؤمن باید امانت دار مردم و خانواده ها باشد.

 

به گفته وی، در اسلام سفارش شده است که با عدالت بین مردم حکم کنید که این عدالت باید در یک خانواده از سوی والدین و همچنین در جامعه از طرف قضات و سایر مسؤولان رعایت شود تا شاهد ضایع شدن حق شخص و گروهی نباشیم.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که کسی که مؤمنی را عمدا بکشد، جای او تا ابد در جهنم است و خداوند نیز او را لعنت خواهد کرد و عذابی سخت را برایش در نظر خواهد گرفت، گفت: قتل غیر عمد شامل پرداخت دیه می شود که شایسته است افراد متمول از دریافت آن انصراف دهند، چرا که بسیاری از افراد با بی توجهی خود و قتل غیر عمد، سالیان است که در زندان هستند./1307/پ202/ح

ارسال نظرات