۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۶۹۷۶۵
کارشناس مسائل دینی:

ایمان زبانی بدون عمل بی فایده است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی گفت: انسان باید بعد از توبه، ایمان به خدا هم در قلب و عمل خود داشته باشد و ایمان زبانی بدون عمل فایده ای ندارد.
قرآن کريم قرآن مجيد قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام ابراهیم دهقان کارشناس مسائل دینی ظهر امروز در هشتمین روز ماه مبارک رمضان در مسجد جامع کرمان گفت: بازگشت به خدا سبب رستگاری انسان در آخرت و دنیامی شود.

 

وی افزود: پشت کردن به خدا با انجام گناه سبب دوری از خدا و اهل بیت بوده که انسان باید با احتیاط کامل برای رستگاری و نزدیکی به خدا از گناهان خود استغفار کند تا از خدا دور نشود زیرا دوری از خدا سبب تباه شدن دنیا و آخرت است.

 

حجت الاسلام دهقان با اشاره به این که انسانیت مردم با انجام گناه از بین می رود، خاطرنشان کرد: انجام گناه افزون بر این که سبب ضرر رساندن به جسم و روح انسان است به جامع هم ضرر های زیادی می زند چون کسی که از خدا دوری کند دیگر به دیگران و جامعه خود اهمیت نمی دهد.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به آیه ای از قرآن کریم در رابطه با این که خدا و اهل بیت نور هستند، اظهار داشت: اگر انسانی در دنیا گناه کند دیگر نور خدا و اهل بیت را برخودش خاموش کرده است زیرا با گناه کردن نور خدا را در قلب خود ازبین برده و فقط با توبه و بازگشت انسان به خدا روشن می شود.

 

وی با بیان این که گناه فقط به دزدی و حرام خوردن نیست، تصریح کرد: کم کاری، توقع زیادی از مردم، حسادت، تکبر و غرور علمی از گناهان کبیره شمرده می شوند که مردم باید از این گناهان در زندگی خود دوری کنند زیرا با انجام این گناهان زندگی خودشان را نابود می کنند.

 

استاد حوزه علمیه طبق آیه ای از قرآن کریم ابراز داشت: انسان باید بعد از توبه، ایمان به خدا هم در قلب و عمل خود داشته باشد و ایمان زبانی بدون عمل فایده ای ندارد.

 

حجت الاسلام دهقان بیان داشت: بی احترامی قرآن به زیر پا انداختن نیست بلکه اگر کسی قرآن داشته باشد ولی به آن عمل نکند، این کار آن ها سبب بی احترامی به قرآن بوده و انسان ها باید سعی کنند که در ماه مبارک رمضان هدف شان فقط خواندن نباشد بلکه علاوه برخواندن به گفته های خدا هم عمل کنند.

 

کارشناس مسائل دینی به کسانی که قرآن را درجلد زیبا در خانه های خود گذاشته اند ولی به احکام آن عمل نمی کنند، تأکید کرد: اگر قلب انسانی نور نداشته باشد در این صورت عمر خود را در دنیا با گناه صرف کرده اند.

 

وی درپایان با بیان این که گناه مانع به کمال رسیدن انسان به خدا است، گفت: انسان برای این که خدا را در قلب خود داشته باشد باید گناه را از خود دور کند زیرا در جایی که گناه بوده خدا وجود ندارد./972/پ202/ب4

ارسال نظرات