۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۷۰۲۴۶
کارشناس مذهبی:

حضرت خدیجه الگوی جهاد اقتصادی در تاریخ اسلام است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: حضرت خدیجه(س) الگوی یگانه جهاد اقتصادی در تاریخ اسلام است که با بذل جان و مال خود در راه خدا پیامبر اکرم(ص) را یاری کرد.
وفات حضرت خديجه

حجت الاسلام حسن صالح، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: بر اساس آیاتی از قرآن کریم ایرانیان قوم یاری گر خداوند هستند و روایاتی که در خصوص این آیات نازل شده موید این مسأله است که قوم فارس مورد عنایت ویژه خدا و رسول اکرم(ص) بوده اند.

 

 

وی در ادامه با قرائت آیاتی از سوره جمعه ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) می فرماید "اگر معرفت والا در ثریا باشد، مردانی از فارس بدان دست پیدا می کنند" و این حدیث در واقع تفسیری از وعده الهی در آیات این سوره است.

 

 

این کارشناس مذهبی همچنین با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه مائده تصریح کرد: خداوند در این سوره محبوبیت نزد پروردگار، تواضع در برابر مؤمنان و ایستادگی در برابر دشمنان را از جمله ویژگی های قومی می داند که به تصریح پیامبر اکرم(ص) ایرانیان آن هستند.

 

 

حجت الاسلام صالح عنوان کرد: بسیاری از علما و اندیشمندان جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان معتقدند که انقلاب اسلامی ایران مهم ترین مصداق تحقق وعده های الهی در احیای دین و یاری پیامبر اسلام(ص) است.

 

 

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران به نوعی احیای بعثت رسول الله(ص) بود و همانند دوران صدر اسلام در حالی که هجمه های داخلی و خارجی اسلام را تهدید می کرد آن را نجات داد.

 

 

این کارشناس مذهبی امام خمینی(ره) را مصداق بارز افرادی دانست که در آیات و روایات از آنها تحت عنوان «یاری کنندگان دین» نام برده شده و افزود: امام راحل(ره) با بهره گیری از تجربه تاریخی شکست مشروطیت و تنها برای احیای تعالیم دینی قیام کرد.

 

 

حجت الاسلام صالح گفت: بنا به عقیده مفسران سیاسی جهان انقلاب اسلامی ایران از جمله انقلابهای پیچیده ای بود که علل و عوامل مختلفی در پیروزی آن نقش داشت اما ویژگی الهی بودن بارزترین خصیصه انقلاب اسلامی بود.

 

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر نقش الگویی ایران برای تمامی اندیشمندان آزادیخواه جهان به مرحله ربوبیت رسیده به این معنا که هر لحظه منتظر تحرکی در ایران هستند تا بر اساس آن اقدامات خود را طرح ریزی و اجرا کنند./939/ت302/ب4

ارسال نظرات