۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۷۰۴۵۶
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

شهید بهشتی الگو و مصداق بارز قاضی متدین بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: در هر کاری شناسایی بهتر امور و تشویق و ترغیب انجام کار احتیاج به الگوی موفقی است، از این رو آیت الله شهید بهشتی یکی از الگوها و مصادیق بارز یک قاضی متدین است که توانست شیعه بودنش را در صراط مستقیم اهل بیت(ع) ثابت کند.
حبيب الله موسوي

حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی، مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، عنوان داشت: رمضان بهترین نسخه عملی تربیت نفوس برای تعالی انسان است.


حجت الاسلام موسوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس به ویژه شهدای هفتم تیر ماه، اظهار داشت: درود و تهیت می‌فرستیم بر روح پاک سربازان وفادار انقلاب و اسلام که تا پای جان از ارزش های اسلام دفاع کردند.


وی در ادامه افزود: آیت الله شهید بهشتی حقا نام زیبا و شایسته ای داشت و از مجاهدینی بود که از لحاظ قول، فعل، فکر و جانی در خدمت تحقق نظام جمهوری اسلامی ایران بود.


مدیر حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله بهشتی به واسطه اخلاصی که در کار داشت مزد این اخلاص و فروتنی را از خداوند دریافت کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به فعالیت و ایثار آیت الله بهشتی تصریح کرد: در هر کاری شناسایی بهتر امور و تشویق و ترغیب انجام کار احتیاج به الگوی موفقی است، از این رو آیت الله شهید بهشتی یکی از الگوها و مصادیق بارز یک قاضی متدین است که توانست شیعه بودنش را در صراط مستقیم اهل بیت(ع) ثابت کند.


وی با بیان روایتی از حضرت امیرالمؤمنین(ع) ابراز کرد: عدالت و اجرای عدالت سپر نگه‌دارنده دولت‌ها است و بهترین ضمانت بقای یک حکومت، اجرای عدالت است.


مدیر حوزه علمیه کرمانشاه اظهار داشت: کسانی که در نظام جمهوری اسلامی ایران به ماهیت جمهوری اعتقاد دارند و به شعارهای «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، دادخواهی و ظلم ستیزی، روش سیدالشهداء انقلاب و مکتب اسلام و امام اعتقاد دارند بهترین راه خدمت در این مسیر از طرف قضات محترم  اجرای خالصانه عدالت است.


وی بیان داشت: یک دادگستری خوب و عادل می تواند سبب دلگرمی مؤمنان و تثبیت آن ها در راه انقلاب باشد.


حجت الاسلام موسوی با بیان خصوصیات یک قاضی خوب خاطرنشان کرد: یک قاضی خوب با عدالت محوری و اجرایش و عدالت در قضاوت می‌تواند بزرگ‌ترین و بهترین خدمات را به نظام جمهوری اسلامی ایران بکند.


این مسؤول با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: نه گفتن به زورگویان و فراعن زمان که در رأس آن ها استکبار جهانی قرار دارد بهترین و والاترین خدمت به ملت است.


وی در پایان تصریح کرد: قضات محترم بدانند که بسط عدل و گسترش عدالت محوری و دادخواهی به صورت تکوینی در جو زمین تأثیر گذاشته و سبب نزول برکات آسمانی می شود و در غیر این صورت ظهور ظلم و ستم سبب خشکسالی و مشکلاتی از این قبیل خواهد شد./857
/ت302/ح

ارسال نظرات