۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۷۰۵۶۷
استاد حوزه و دانشگاه:

معنای بهشت اقرار به ولایت آل محمد است

خبرگزاری رسا ـ استاد و محقق حوزه علمیه و دانشگاه با بیان این که معنای بهشت اقرار به ولایت آل محمد(ص) است، گفت: مسیحیت، یهودیت و مذهب خلفا نمی‌تواند ما را به دارالسلام برساند.
حجت الاسلام معمارمنتظرين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سعید معمار منتظرین استاد و محقق حوزه علمیه اصفهان ظهر امروز در بین نمازگزاران مسجد رضوی با بیان این که غرض از نزول قرآن هدایت مردم به صراط مستقیم است، گفت: در قرآن تزکیه، تعلیم و تربیت و فقه موجود بوده اما غرض نهایی قرآن این مسائل نبوده و تزکیه و تعلیم و تربیت مقدمه‌ای برای هدایت به صراط مستقیم است.

 

 

وی با اشاره به آیه 25 سوره یونس اظهار کرد: غرض از هدایت به صراط مستقیم دعوت به دارالسلام است که همه در این دار سلامت بوده و در آن جوانی بدون پیری، هدایت بدون موت، شادی بدون غم، عزت بدون ذلت و صحت بدون مرض است و کسانی که در این دار وارد می‌شوند در جوار خدا در هدایت و سرور به سر می‌برند و صراط مستقیم جاده‌ای است که انسان را به دارالسلام می‌رساند.

 

 

استاد و محقق حوزه علمیه اصفهان با ابراز این که بعد از انبیا، یذکرون از هدایت برخوردارند، خاطرنشان کرد: برای آنها دار سلام نزد پروردگار است و خداوند به واسطه عمل مطابق دستورات رب آنها را به دار سلام وارد می‌کند.

 

 

وی با بیان این که دین انسان را به دارالسلام می‌رساند، تصریح کرد: ایمان به خدا یعنی قبول ولایت خدا و دارالسلام برای کسانی است که ولایت خدا، رسول خدا و ائمه را پذیرفتند وکسی که ولایت جائر را قبول کند اصحاب نار است.

 

 

حجت الاسلام معمار منتظرین با تأکید بر این که عباد کسانی هستند که مودت فی‌القربی را قبول کردند، بیان کرد: قربی یعنی رسول خدا، امیرمؤمنان(ع)، حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام  حسین(ع) و کسی که مودت آنها را داشته باشد به بهشت می‌رود البته کسانی که ایمان آورده و عمل صالح می‌کنند هم‌اکنون در بهشت هستند.

 

 

وی افزود: معنای بهشت اقرار به ولایت آل محمد(ص) است و شیعه از محکمات قرآن تبعیت کرده و از متشابهات تبعیت نمی‌کند که محکمات همان تبعیت از امیرمومنان و ائمه است.

 

 

استاد و محقق حوزه علمیه اصفهان گفت: از ذریه اهل بیت دسته‌ای ظالم به نفس خود هستند، برخی از آنها به ائمه معتقدند و برخی سبقت گیرنده در خیرات هستند که آنها امام هستند و خداوند آنها را به بهشت می‌برد و کسی که مودت اهل بیت داشته باشد را در بهشت اهل بیت می‌برند.

 

 

وی با بیان این که مذهب خلفا نمی‌تواند ما را به دارالسلام برساند، اظهار داشت: مسیحیت، یهودیت و مذهب خلفا نمی‌تواند ما را به دارالسلام برساند و من این مسأله را با استدلال می‌گویم./939/پ202/ب4

ارسال نظرات