۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۷۰۷۴۳
حجت الاسلام ناصری:

قرآن ریسمان اتحاد و هدایت الهی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه آذربایجان شرقی قرآن را ریسمان اتحاد و حبل هدایت الهی دانست و گفت: تمسک جمعی به این حبل متین از برکات ماه مبارک رمضان است و سبب نزدیکی انسان به خداوند می‌شود.
قرآن کريم
حجت الاسلام ناصری، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان  آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: ماه رمضان سفره گسترده رحمت و کرم الهی برای بندگان است.
 
وی ماه رمضان را بهترن فرصت خودسازی عنوان کرد و افزود: این ماه، ماه خداوند است، خداوند متعال در این ماه توجهات ویژه و شرایط بخصوصی را فراهم کرده است تا بنده الهی در این فرصت بتواند تجدید قوای معنوی کند.
 
مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) تبریز با اشاره به غنای حضرت احدیت، ابراز داشت: انسان به مقتضای ضعف و فقر وجودی خود، باید متکی به صاحب قدرت و جلالت باشد، روزه رمضان در حقیقت به جهت نیاز و فقر انسانی و برای اتکا به ذات اقدس الهی است.
 
وی با اشاره به فرصت های ماه رمضان، تصریح کرد: فرصت استغفار از معاصی، اروج معنوی، هدایای معنوی الهی چون عبادت خواند، خواب روزه دار و تسبیح دانست نفس‌های او، ظرفیتی بی نظیر برای عروج معنوی جهت مؤمنان فراهم کرده است.
 
امام جمعه خسرو شهر از جمله فیوضات و برجستگی های ویژه ماه رمضان را ظرف نزول کتاب اعظم الهی بیان کرد و افزود: نزول هر ساله قرآن در ماه رمضان بر وجود نورانی حضرت ولی عصر(عج)، بر عظمت این ماه می افزاید، ماه رمضان در واقع ریسمان کشیده شده معنوی تا مقام احدیت است.
 
وی قرآن را ریسمان اتحاد و حبل هدایت الهی دانست و خاطرنشان کرد : تمسک جمعی به این حبل متین کشیده شده تا «ید» الهی از برکات فردی و اجتماعی و فرصت زیستن قرآنی در این ماه است، قرآن تنها برای خواندن نیست، خواند قرآن مقدمه عمل به آن است، بنابراین آنچه به خواندن قرآن شرافت می دهد مضامین اعمال صالح آن است./854/ت303/ح
ارسال نظرات