۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۲۷۰۹۲۸
استاد حوزه علمیه قم:

تقوا سپری در برابر آتش جهنم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم تقوا را سپری در برابر آتش دانست و گفت: تقوا وجود انسان را با ارزش می کند و درونش را به گونه ای می سازد که خود به خود در برابر آتش جهنم محفوظ است.
فهيم کرماني فهيم کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی فهیم کرمانی، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته با بیان احادیث اهل بیت(ع)، گفت: همه انسان ها وارد آتش جهنم می شوند اما آتش برای اهل تقوا اثری ندارد و ورود آن ها آتش جهنم را سرد می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) افزود: جهنم از انسان با تقوا درخواست می کند که از آتش بیرون برود؛ چراکه همانطور حضرت ابراهیم(ع) آتش را گلستان کرد، نور در وجود مؤمن نیز آتش جهنم را سرد می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فهیم کرمانی عنوان کرد: کسانی که در این دنیا تقوای الهی را پیشه نکردند، در آتش جهنم ماندگار می شوند و هیچ راه نجاتی برای آن ها وجود ندارد.

 

وی ابراز داشت: در قرآن کریم آمده است که ما اهل تقوا را از آتش جهنم نجات می دهیم و آتش را از آن ها رفع خواهیم کرد که با این بیان ورود مؤمن به آتش جهنم حقیقی است اما این ورود بسیار سریع از سوی خداوند متعال رفع خواهد شد.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان این که همه موجودات در آخرت به زبان می آیند، تصریح کرد: وقتی که مؤمن به آتش جهنم می رسد، آتش به زبان می آید و می گوید که فوری عبور کن، چراکه وجود تو شعله مرا خاموش ساخت.

 

وی تقوا را سپری در برابر آتش دانست و گفت: تقوا وجود انسان را با ارزش می کند و درون انسان را به گونه ای می سازد که خود به خود در برابر آتش جهنم محفوظ است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فهیم کرمانی بیان داشت: اهل آتش همیشه در جهنم مضطرب اند، هیچ آرامشی برای آن ها نیست و هر لحظه منتظر عذاب جدیدی هستند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان فلسفه عبور افراد با تقوا از جهنم، اظهار داشت: یکی از دلایل عبور متقی از جهنم این است که لحظه ای جهنم را درک کرده و قدر دان نعمت بهشت باشد.

 

وی در پایان گفت: اهل جهنم همیشه ناظر بر بهشت هستند و بر حال بهشتیان غبطه می خورند و می گویند، ای کاش در دنیا تقوا پیشه کرده بودیم و از فرمان خداوند متعال سرپیچی نمی کردیم./9706/پ202/ب4

ارسال نظرات