۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۷۱۰۶۸
مدیر مدرسه ولیعصر تبریز:

علم بدون اخلاق ثمری نخواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه استان با بیان این‌که تحصیل و علمی مثمر ثمر خواهد بود که مهذب باشد، گفت: علم بدون اخلاق ثمری نخواهد داشت.
 طلاب

حجت الاسلام ناصری، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی و مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ضمن توصیه هایی به طلاب، ابراز داشت: در فرهنگ فخیم و زلال شیعی چهره‌های فروزانی از علما تربیت شده اند و از چنان نیکویی‌های اخلاقی و چهره معنوی و ملکوتی برخوردار بودند که به سیره و روش آن ها ارزش می نهد.

 

وی بارزترین سیره علما و بزرگان از فقها را عمل به دانسته ها و گفته ها عنوان کرد و افزود: طلاب عامل به دانسته های فقهی و معتقد به داشته های اعتقادی باشند، و در نهایت توان در این مسیر کوشا و مجاهدت کنند.

 

این استاد حوزه ادامه داد: قرآن کریـم اخـلاق حسـنه و تهذیب نفس را مایـه رستگـارى آدمى و رذایل و گناهان را موجب خسران و زیان انسان شمرده و فرموده است ؛«قَدْ اَفْلَحَ مَنْ زَکّیها وَ قَدْ خابَ مَنْ دَسّیها».

 

وی تأکید کرد: خوش رویی و برخورد با حلم و تومأنینه از آن خواسته های بجایی از طلبه است، طلاب در نیکویی را ستون اخلاقی شخصیت خویش قرار دهند، چنانچه در روایات خوشرویی و مدارای با مردم را نصف عقل دانسته اند.

 

مدیر مدرسه ولیعصر(عج) تبریز تحصیل را همراه با تهذیب لازم و ضروری دانست و افزود: تحصیل و علمی مثمر ثمر خواهد بود که مهذب باشد، و عالم به آن علم پارسا و متقی بوده و از اخلاق حسنه برخوردار باشد، علم بدون اخلاق ثمری نخواهد داشت.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طلاب از فرصت ماه رمضان غافل نشوند، ماه رمضان ظرف نزول کلام الهی، ماه رحمت و برکت و ماه مغفرت است، استغفار سبب از میان رفتن گناهان و تطهیر جان انسانی می شود، این ماه با ویژگی های برجسته آن فرصتی بی بدیل است./854/ت302/ب4

ارسال نظرات