۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۸
کد خبر: ۲۷۱۷۲۰
استاد حوزه علمیه:

قرآن حیات دل ها و نسخه سعادت بشر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این که قرآن حیات دل ها و نسخه سعادت بشر است، گفت: قرآن کتاب هدایت و چشمه جوشان معرفت است و انس با قرآن دل‌ها را سر زنده می کند.
جلسات قرآن

 به گزارش خبرگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه استان و امام جمعه اهر، امروز در برنامه «اوباشدانلیق» شبکه سهند، گفت: قرآن کتاب هدایت و چشمه جوشان معرفت است، ماه رمضان ماه نزول قرآن است.


وی ادامه داد: بنابراین رابطه قرآن با ماه رمضان، خیلى عمیق است و انسان با خواندن و یادگیرى قرآن و تدبیر و تعمیق در آن،در این ماه مى‏ تواند به حیات طیبه رسیده و شب قدر را که با حقیقت قرآن متّحد است درک کند.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، ماه رمضان را بهار قرآن عنوان کرد و ابراز داشت: همانطور که در بهار طبیعت، طبیعت به حیات جدید و شادابی خاصی می رسد، انس با قرآن دلها را حیاتی نو و زندگی جدید می بخشد.


وی از برکات این ماه را برابری قرائت آیه ای از قرآن با ختم قرآن دانست و افزود: از جمله سنت های حسنه این ماه انس با قرآن و معارف آن، و ختم قرآن کریم است، در این ماه بندگان الهی با انس با قرآن کریم دل های خود را حیاتی دوباره می‌بخشند.


امام جمعه اهر گفت: در این ماه قرآن کریم نازل شده است و در حقیقت امساک این ماه زمینه ساز بهره گیری از شب های قدر و شب ظرف نزول کتاب الهی است.


وی با بیان این‌که با حلول ماه رمضان برخی حلال های الهی در این ماه حرام می شوند، تصریح کرد: در این ماه خوردن و آشامیدن در طول روز، مباشرت با همسر حرام شده است تا انسان در این آزمون الهی تمرین اخلاص کند./854/پ203/ح

ارسال نظرات