۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۷۱۸۷۵

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خواهران مشهد

خبرگزاری رسا ـ حضور حوزه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، آغاز به کار نخستین مرکز تخصصی زن و خانواده شرق کشور و تمدید فراخوان مقاله مصادیق همدلی و همزبانی دولت و ملت عناوین اخبار کوتاه حوزه علمیه خواهران مشهد است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س)، این مدرسه در کنار سایر مدارس علمیه در بخش حوزوی در قالب نمایش تجسمی« تبار شناسی شیعه» در دهمین نمایشگاه قران و عترت مشهد حضور دارد.

 

خانم دهقان، معاونت فرهنگی مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) هدف از شرکت در این نمایشگاه را ترویج فرهنگ زندگی علوی و بهره گیری از آموزه های اصیل آن زندگی الهی در زندگی امروز دانست و از کلیه علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه دعوت کرد.

 

شایان ذکر است، در حاشیه فعالیت مدرسه در بخش حوزوی، اساتید احکام  اسلام شناسی در کنار سایر اساتید و کارشناسان به بازدیدکنندگان نمایشگاه  در زمینه احکام و مسایل شرعی مشاوره نیز ارائه می‌کنند.

 

گفتنی است دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، از 6 تیر الی 15 تیر ماه از ساعت 18الی24 در محل دایمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است و بازدید کنندگان برای مراجعه به غرفه «تبارشناسی شیعه» متعلق به حوزه علمیه خراسان می توانند به سالن فردوسی مراجعه کنند.

 

آغاز به کار نخستین مرکز تخصصی زن و خانواده شرق کشور

پیرو تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ایجاد مرکز تخصصی با محوریت زن و خانواده ، نخستین «مرکز تخصصی زن و خانواده » وابسته به حوزه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) در شرق کشور آغاز به کار کرد.

 

خانم مقدسی، مدیر مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) در این رابطه ابراز کرد: اولین جلسات شورای سیاست گذاری این مرکز در سال گذشته تشکیل شد و پس از برگزاری جلسات متعدد پیرامون اهداف راهبردی ، اعضا و وظایف شورای پژوهشی و نیزتشکیل کارگروه های تحقیقاتی، در نهایت در تاریخ  دوم خرداد ماه رسما کار خود را آغاز کرد.

 

وی در ادامه افزود: در این مرکز، علاوه برحوزه هویتی زن به سایر مطالب کاربردی در این زمینه پرداخته خواهد شد و این مرکز محملی برای ساماندهی مسائل حوزه زنان و خانواده بر مبنای آموزه های دینی می باشد و ان شاالله این مرکز مبتنی بر آموزه های اسلام ناب محمدی (ص) در راستای منویات مقام معظم رهبری باشد.


تمدید فراخوان مقاله مصادیق همدلی و همزبانی دولت و ملت
خانم زمانیان، معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) از تمدید فراخوان مقاله مصادیق همدلی و همزبانی دولت و ملت خبر داد.

 

وی با اشاره به این که فراخوان مقاله مصادیق همدلی و همزبانی دولت و ملت، در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برگزار شده است، گفت: واحد پژوهش مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) به دلیل استقبال طلاب، این فراخوان مقاله را تا 25 تیرماه تمدید کرد.

 

زمانیان ابراز کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب محورهای سیاست داخلی، آموزش و پرورش، ازدواج جوانان، روابط عمومی، اقتصاد، فرهنگ، حل ناهنجاری های اجتماعی و بدحجابی و نیز هر محوری که مرتبط با عنوان فراخوان باشد، ارائه دهند.

 

معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد به شرایط ارسال آثار اشاره کرد و گفت: تعداد صفحات مقالات حداقل10 و حداکثر 15 باشد و با فونت Bnazanin تایپ شده باشد.

 

وی یادآور شد: پژوهشگران علاقه‌مند، مقالات خود را به آدرس واحد پژوهش مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) مشهد به نشانی s.masoome91@yahoo.com  ارسال کنند و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 36620130 تماس بگیرند.

 

برگزاری دوره های اوقات فراغت در مدرسه علمیه اسلام شناسی
معاونت فرهنگی از برگزاری کلاس های اوقات فراغت تابستان در مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) خبر داد.

 

خانم دهقان، معاونت فرهنگی مدرسه با اشاره به برگزاری طرح اوقات فراغت تابستانی در مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) اظهار کرد: توجه به ساماندهی اوقات فراغت از برنامه های مهم مدرسه در ایام تابستان است که امسال مهد قرآن کوثر و واحد فارغ التحصیلان زیر نظر معاونت فرهنگی اقدام به برگزاری دوره های متعددی نموده است.

 

وی افزود: آموزش مداحی، دوره تربیت فرزند، مزاج شناسی، احکام ویژه دختران، حفظ و روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، نقاشی و طراحی، ژیمناستیک، مهارت های زندگی و ...  از جمله دوره های آموزشی است که توسط مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) در تعطیلات تابستانی برای علاقمندان برگزار می شود.

 

گفتنی است، متقاضیان برای حضور و ثبت نام در این دوره های آموزشی می توانند تا پایان ماه مبارک رمضان به هر یک از واحد های مربوطه؛ مهد قرآن، واحد فارغ التحصیلان و واحد فرهنگی مراجعه کنند./1309/پ203/ح

ارسال نظرات