۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۲۷۱۸۷۸
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

عزت انسان در بندگی خداوند متعال است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال گفت: انسان باید به یاد خداوند باشد و لحظه ای از یاد او غافل نشود، از این رو در سوره طه آمده است کسی که از ذکر خدا روی گرداند و واجبات خداوند را انجام ندهد، در دنیا مهر تهی دستی و فقر بر زندگی او زده می شود و در آخرت کور وارد محشر خواهد شد.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه جمعه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که در جزء 16 قرآن کریم خداوند داستان حضرت موسی و خضر را بیان کرده است، گفت: خدا در دنیا ظاهر و باطنی قرار داده است که انسان نمی تواند باطن را رها کند و  فقط ظاهر دنیا را توجه داشته باشد.

 

وی افزود: در سوره مریم، عزت در بندگی خداوند متعال یاد شده است و همچنین خداوند می فرماید ثروت هیچ زمان نمی تواند انسان را نجات دهد، از این رو انسان باید عزتی را بدست آورد که ماندگار باشد.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که انسان باید به خداوند متعال یقین داشته باشد، گفت: حضرت مریم به خواست خداوند بدون شوهر بچه دار شد و خداوند در هجمه تهمت ها، آبروی او را حفظ کرد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که کسی که آبروی شخصی را بریزد، آبروی خودش در دنیا خواهد ریخت، گفت: اگر انسان آبروی و جایگاه کسی را حفظ کند، خداوند آبرو و جایگاه او را حفظ خواهد کرد.

 

به گفته وی، وضعیت مناسب مالی به واسطه عنایت خداوند است و از این طریق انسان امتحان می شود، از این رو باید از مال و ثروت در مسیر مستقیم و الهی استفاده کرد.

 

وی با اشاره به این که خداوند بنده ای را که دوست داشته باشد، به جبرئیل می فرماید من این بنده خودم را دوست دارم و تو هم او را دوست داشته باش، سپس جبرئیل نیز به آسمانیان می گوید شما هم او را دوست داشته باشید و آنها نیز جایگاه او را به زمینیان می گویند، گفت: بنده ای که نزد خداوند جایگاهی داشته باشد، کسی نمی تواند او را تخریب کند و به جایگاهش ضربه وارد کند.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: انسان باید به یاد خداوند باشد و لحظه ای از یاد او غافل نشود، از این رو در سوره طه آمده است کسی که از ذکر خدا روی گرداند و واجبات خداوند را انجام ندهد، در دنیا مهر تهی دستی و فقر بر زندگی او زده می شود و در آخرت کور وارد محشر خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که خداوند سفارش می کند به اموال ثروتمندان چشم نداشته باشید، گفت: کسی که متمول است باید زکات و خمس مال خود را نیز پرداخت کند تا مالش حلال شود.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: انسانی که ثروت اهل دنیا را ببینید و آمیخته به آن نشود، راحت است و در این صورت به یاد اهل بیت(ع) می افتد، چرا که آنها مانند افراد پایین دست جامعه زندگی می کردند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات