۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۷۱۹۹۰
عضو هیأت رییسه مجلس:

آمریکا و غرب ناگزیر به مذاکره با ایران هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز گفت: آمریکا به دنبال سیاست ایران هراسی در منطقه، سالیان متمادی به کشورهای عربی همسایه سلاح فروخته است.
عليرضا منادي نماينده مردم تبريز در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا منادی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: مطمئن هستم که این مذاکرات به توافق خواهد انجامید و دل مردم ایران شاد می شود.

 


وی با بیان این‌که مذاکره ایران با قدرت‌های بزرگ بین المللی نشان از جایگاه مهم کشور در معادلات بین‌المللی دارد، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری نظام فرمودند؛ ما نسبت به آمریکا اعتماد نداریم، اما علی رغم عدم اعتماد به آمریکا وارد این مذاکرات شدیم و فرزندان انقلابی ما تلاش های خوبی در این مذاکرات دارند.

 


منادی تصریح کرد: اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی به تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و دفاع از فرزندان اتقلاب در مسیر مذاکرات اقدامی بسیار استراتژیک از سوی رهبری نظام بود، این مایه عزت ایران است که تیم مذاکره کننده ما در یک طرف میز و شش قدرت برتر جهانی در طرف مقابل ایستاده و به مذاکره می پردازند.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر این‌که آمریکا و غرب ناگزیر به مذاکره با ایران هستند، تصریح کرد: از نتایج خوب مذاکرات هسته ای با گروه 5+1 این بود که آمریکایی ها حق غنی سازی و آب سنگین کشورمان را به رسمیت شناختند که این موضوع در دنیا بی نظیر است.

 


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نتایج مثبت این مذاکرات در دیگر عرصه های سیاسی نیز تأثیرگذار خواهد بود، گفت: آمریکا به دنبال سیاست ایران هراسی در منطقه سالیان متمادی به کشورهای عربی همسایه سلاح فروخته است و این‌گونه القا کرده که ایران دارای بمب اتمی است.

 


وی ادامه داد: آمریکایی ها با این گونه خیمه شب بازی ها و خرید زمان افکار عمومی دنیا را فریب دادند که ایران به دنبال بمب اتمی است، حال ایران تلاش دارد که این ذهنیت غلط را پاک کرده و نشان دهد که اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران موجب آرامش و امنیت پایدار منطقه و پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه دارد.

 


نماینده مردم تبریز در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشورهای اسلامی 2 درصد سهم تولید علم در دنیا را دارند، اظهار داشت: بخش اعظمی از این 2 درصد مختص ایران و بخش مهمی از آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

 


گفتنی است، در پایان این مراسم، علی رضایی از سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی تودیع و انگجی جایگزین وی در این دانشگاه شد، همچنین علیرضا منادی از سمت نماینده تام الاختیار هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در آذربایجان شرقی تودیع شد. /935/پ202/ب4

ارسال نظرات