۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۷۲۲۳۰
کارشناس و پژوهشگر حوزوی:

هدایت کردن با خرافه و کارهای غیرعلمی ممکن نیست

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و پژوهشگر حوزوی با اشاره به ضرورت وجود علم و آگاهی برای مبلغان دین، گفت: گاه سخنی گفته می‌شود که با دین مردم بازی می‌کند، در حالی که سند حدیث و دلالت آن بررسی نمی‌شود، هدایت کردن با خرافه و کارهای غیرعلمی ممکن نیست.
نشست علمي پاسخگويي به شبهات وهابيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد شفیعی، کارشناس و پژوهشگر حوزوی، بعد از ظهر یکشنبه در مسجد صدیقة‌الحسین(ع) با اشاره به این که دو دلیل برای ارسال پیامبران وجود دارد، گفت: توانایی نداشتن انسان در شناخت برخی امور و مسائل غیبی و هدف آفرینش از دلایل ضرورت ارسال پیامبران است.

 

وی به دلیل دیگر ارسال پیامبران اشاره و ابراز کرد: آوردن قانون تکامل برای انسان نیز دلیلی برای وجود پیامبران است، انسان خود به خود و به وسیله برنامه‌ریزی خود نمی‌تواند راه تکامل را بپیماید بلکه نیاز به پیامبر و قانون و برنامه‌ای که می‌آورد، دارد.

 

کارشناس و پژوهشگر حوزوی ادامه داد: پیامبران معصوم و پاک هستند، چرا که کسی که خود هدایت‌شده می‌تواند دیگران را هدایت کند، پیامبران در دعوت خود منفعت مادی را در نظر نمی‌گیرند و به دنبال منافع مادی نیستند.

 

وی گفت: پیامبران ویژگی‌های مختلف انسان را می‌شناسند و به دنبال هدایت انسان هستند، پیامبران از خداوند اجر و پاداش دریافت می‌کنند، اما به دنبال اجر و پاداش از دیگران نیستند،‌ پیامبران به همه اصول مطلع و از شایستگی‌های انسان‌ها باخبر هستند.

 

حجت‌الاسلام شفیعی با اشاره به برخی جلسات که متأسفانه در آن ناسزا به خلفا گفته می‌شود، ادامه داد: اگر می‌توانیم باید با علم و آگاهی یک نفر را هدایت بکنیم با لعن و ناسزا کاری پیش نمی‌رود و مراجع اجازه این کار را به ما نداده‌اند.

 

وی با انتقاد از برخی کارهای خرافی دعانویسی در پشت قرآن یا روی برگه‌هایی و توزیع آن در میان مردم، ابراز کرد: برخی با این کارهای خرافی مردم را فریب می‌دهند،‌ می‌گویند این دعا را صدبار بنویس و بعد بین مردم شکلات توزیع کن و به آنان بگو که این کار را انجام دهند تا مشکلاتت حل شود و به حاجتت برسی.

 

کارشناس و پژوهشگر حوزوی ابراز کرد: باید توجه کرد که نباید انتظار داشت آنان همه مشکلات ما را حل کنند، اهل‌بیت(ع) خادم ما نیستند که هر کاری که ما بخواهیم انجام دهند،‌ یک سری حاجت‌ها و خواسته‌های شرعی ما را برآورده می‌کنند و نباید انتظار داشت هر حاجتی که داریم،‌ در عالم واقع تحقق بیابد.

 

وی با انتقاد از برخی جلسات زنانه ادامه داد: مشکل این است که برخی از زنان و خانم‌هایی که در جایگاه علم نیستند در مجالس زنانه سخنانی را می‌گویند که با دین منطبق نیست، گاه تنها به دست زدن مجلس می‌گذرد، گاه سخنی گفته می‌شود که با دین مردم بازی می‌کند، در حالی که سند حدیث و دلالت آن بررسی نمی‌شود، هدایت کردن با خرافه و کارهای غیرعلمی ممکن نیست./914/

ارسال نظرات