۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۲۷۴۰۳۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

رسانه ها ظرفیت مناسبی برای پیشرفت و توسعه کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، افزود: بهره گیری از ظرفیت رسانه ها زمینه ساز پیشرفت و توسعه می شود که باید به نحوی شایسته از آن استفاده شود.
مدير کل فرهنگ و ارشاد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امشب در جمع فعالان رسانه ای آمل، افزود: برنامه هایی که برای معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردیم یکی از آن ها نمایشگاه حوزه رسانه بوده که با مشارکت این معاونت برگزار می شود.


وی با اشاره به این که رسانه های استان آمادگی دارند تا در ادامه سال این نمایشگاه را برگزار کنیم، بیان داشت: رسانه های مجازی و مکتوب مازندران نسبت به جمعیت استان در خور توجه هستند.


جاودانی با بیان این که مردم به رسانه های مجازی توجه دارند، تصریح کرد: امید داریم تا جشنواره رسانه ها را در استان مازندران داشته باشیم که به مسائل مختلف در آن پرداخته شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: بهره گیری از ظرفیت رسانه ها زمینه ساز پیشرفت و توسعه می شود که باید به نحوی شایسته از آن استفاده شود.


وی با بیان این که رسانه های بومی سهم بسزایی در توسعه استان ها دارند که می توانند مشارکت بسزایی ایفا کنند، تصریح کرد: حضور مردم در برنامه های فرهنگی، هنری و رسانه ای دلگرم کننده است.


جاودانی با اشاره به مشارکت خوب مسؤولان شهرستان آمل در برنامه های فرهنگی هنری، افزود: امید داریم تا اولین تئاتر شهر شمال کشور را در شهرستان آمل و با مشارکت همه عزیزان راه اندازی کنیم.


محمد سلطانی فر، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با بیان این که نگاه جهانی محلی شدن را باید در فعالیت های خود سوق دهیم که رسانه های محلی نقش بسزایی بر عهده دارند، گفت: در مسیر آموزش بستر را به نحوی سوق دادیم تا از بسترهای نوین استفاده شده و جهانی شدن را به رسانه ها آموزش دهیم.


وی با اشاره به این که آموزش های رسانه ها به سمت نوین سوق داده شده است، بیان داشت: نگارش در شبکه های اجتماعی، موبایل نویسی، گرافیک اطلاع رسانی و امور دیگر مورد توجه بوده است.


سلطانی فر با تاکید بر این که باید از حوزه تکنولوژی بهره گیری کافی را داشته باشیم، افزود: باید طوری فعالیت کنیم تا رسانه های بزرگ از ما یاد بگیرند.


مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: کپی پیست کردن و حرکت هایی که اخبار دیگران را دنبال می کند بد نیست اما ارزش واقعی آن چه در حوزه رسانه یاد می کنیم چیزی جز تولید محتوا نیست که باید به آن توجه شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات