۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۲۷۵۰۸۷
استاد حوزه علمیه قم:

ایستادگی و مقاومت ملت ایران رمز موفقیت در مذاکرات هسته ای بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم، مقاومت و ایستادگی ملت ایران را رمز پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف به ویژه مذاکرات هسته ای بود.
استاد حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام سید مجتبی نورمفیدی، استاد حوزه علمیه قم امروز در جمع روحانیان و مردم اهل سنت آق قلا در مسجد جامع این شهر افزود: اینکه ما امروز با حمایت و پشتیبانی رهبر معظم انقلاب و وحدت امت و تدبیر دولت به پیروزی بزرگی رسیدیم ثمره توکل و اتکاء به خداوند متعال است.

 

وی تصریح کرد: امروز روزی بود که پرچم پر افتخار ایران اسلامی در سراسر دنیا برافراشته شد و بر ادعاهای نابجای دشمنان بویژه صهونیسم مهر بطلان خورده است.

 

حجت الاسلام نورمفیدی با بیان این که مقاومت و ایستادگی ملت پاسخ درست داد، افزود: دشمنان تلاش می کردند ما را به ضعف و سستی بکشانند و بر ما هجوم و فشار بیاورند و غرور ملی ما را خدشه دار کنند، اما به لطف الهی و با توکل برخدا راه پیروزی بر ملت ما باز شده است.

 

وی اظهار داشت: امیدوارم مشکلات کشور و مشکلات جهان اسلام به برکت وحدت امت اسلامی خصوصاً وحدت مردم مسلمان ایران از همه اقوام ومذاهب حل شود و ما شاهد رشد و بالندگی و پیشرفت همه جانبه باشیم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که به حول و قوه الهی تدبیر و عقلانیت و ایستادگی بر اصول نتیجه مطلوب را برای ملت ایران حاصل کرده است، افزود: اینکه دولت خدمتگزار وتیم مذاکره کننده دراین توافق مهم هسته ای به نتیجه رسیده حاصل دعاهای شما مردم بوده است.

 

وی با بیان این که یک راه برای رسیدن به قرب خدا انجام فرائض است، گفت: اگر در ماه مبارک رمضان به واجبات اهمیت می دهید، این اهتمام را در غیر از ماه مبارک رمضان هم داشته باشید.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: ماه رمضان فرصتی برای صعود به پله های کمال است و در غیر از ماه رمضان این نیز ادامه داشته باشد.

 

وی دومین راه بر ای نزدیکی و قرب به خدا را انجام نوافل و مستحبات برشمرد و با اشاره به کلام خداوند اظهار داشت: اگر کسی با نافله و مستحبات به من نزدیک شود، نزدیکی او به حدی می شود که محبوب من می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که محبوب خدا شدن یعنی اینکه خدا او را دوست دارد و نگاه و نظر ویژه ای به او داشته باشد، تصریح کرد: اگر کسی با انجام نوافل، مستحبات و نمازهای مستحبی خودش را به خدا نزدیک کند محبوب خدا خواهد شد و کسی که محبوب خدا شد؛ چشمش، زبانش، گوشش و دستش الهی می شود.

 

خاطرنشان کرد: چشم الهی دیگر خطا نمی کند، گوش الهی سخن ناصواب نمی شنود، زبان الهی سخن ناصواب نمی گوید، دست الهی دستی است که از محرومان دستگیری می کند، دستی که تنها برای خدمت به دیگران تلاش و کوشش می کند.

 

حجت الاسلام نورمفیدی تصریح کرد: بهترین هدیه برای روزه داران و مؤمنان و کسانی که این شب ها تلاوت قرآن می کنند و نمازهای مستحبی به جا می آورند، این است که این فرائض آنها را به خدا نزدیک می کند و این نزدیکی به خدا اعضا و جوارحشان را الهی می کند.

 

وی با بیان این که نماز و تلاوت قرآن بایددر متن زندگی با صداقت و سلامت و رعایت یکدیگر بخصوص رعایت دوستان و اولیای خدا در نظر گرفته شود، اظهار داشت: مبادا سخن و کلامی بر زبان جاری کنیم که خدای ناکرده اهانت به دوستان و اولیای خدا را در پی داشته باشد.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پایان گفت: در نزد خداوند کسانی که این شب ها در مساجد به قرآن و نماز پرداخته اند با کسانی که به نماز و دعا و قران مشغول نبودند، یکسان نیستند و کسانی که محبوب خدا شدند، حمایت، عنایت و هدایت خدا شامل آنها می شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات