۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۷۷۸۴۴
نائب رییس کمیسیون اجتماعی:

برخورد آماری با مسائل فرهنگی و اجتماعی مطلوب نیست

خبرگزاری رسا ـ نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برخورد آماری و سنجش مسائل به وسیله آسیب ها و توانمندی ها جواب ده نیست.
مجتبي رحماندوست، عضو کميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، رحماندوست، نائب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی امروز در نشست مشترک اعضای این کمیسیون و شورای اداری استان در تبریز با بیان این‌که سنجش فعالیت های فرهنگی با ارزیابی خروجی امور انجام شده صورت می گیرد، اظهار داشت: برخورد آماری و سنجش مسائل به وسیله آسیب ها و توانمندی ها جواب ده نیست.

 


وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد من شود نسبت به توانایی های هر شهرستان، هر موضوع از امور اجتماعی در هر یکی از شهرهای استان، به صورت صددرصدی محقق شود. به طور مثال مسأله بیکاری در یکی از شهرستان ها برطرف شود. اعتیاد در شهرستان مستعد دیگری کاملا برطرف شود و موضوعات دیگری که به صورت کارشناسی شده باید در هر یک از شهرستان ها برطرف شود.

 


همچنین شهروز افخمی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در هر شرایطی حمایت از اقشار آسیب‌پذیر وظیفه دولت و مسؤولان است، اظهار داشت: حاکمیت باید حداقل‌های نیاز در زمینه امنیت و آرامش روانی و اجتماعی و تغذیه و درمان اقشار آسیب‌پذیر جامعه را فراهم کند.

 


وی با اشاره به این‌که حاکمیت در هر شرایطی موظف به حمایت از محرومان است، گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس در این زمینه با دستگاه‌های متولی امر ارتباط مستقیم و مستمر دارد و در این عرصه فعال هستند. مجلس نهم بنا به نظر کارشناسی، یکی از فعال‌ترین مجالس پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

 


نماینده مردم ملکان در مجلس فعالیت مؤسسات خیریه متعدد در تبریز و آذربایجان را قابل توجه و مهم دانست و با اشاره به نقش تبریز و آذربایجان در تاریخ ایران اسلامی گفت: این خطه همواره درخشش خاصی داشته و در دوران تاریک ستم‌شاهی گروه‌های مردم‌نهاد فعالیت خوبی داشته‌اند که الگویی برای سازمان‌های دولتی و اجتماعی است.

 


همچنین قائد رحمت، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در سخنانی بر پیگیری مشکلات اجتماعی آذربایجان‌شرقی در مجلس تأکید کرد و با اشاره به تلاش کارآفرینان و کارگران آذربایجان‌شرقی در مدیریت کار و کاهش بیکاری اظهار داشت: این استان همواره به عنوان یک الگو در مسائل اجتماعی و کار مطرح بوده است.

 


وی بر لزوم کاهش نرخ بانکی برای اشتغال آفرینی به ویژه در مشاغل خانگی تأکید کرد و با اشاره به برنامه‌های آتی کمیسیون اجتماعی مجلس در زمینه آذربایجان‌شرقی گفت: جلسه‌ای در تهران در مورد مسائل استانی با حضور استاندار و مدیران استانی تشکیل می‌شود.

 


محمداسماعیل سعیدی، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این نشست اظهار داشت: برگزاری نشست هایی به منظور بررسی مسایل ایثارگران، روابط کار و بیمه اجتماعی، بیکاری و دیگر آسیب های اجتماعی از برنامه های این کمیسیون خواهد بود.

 


همچنین استاندار آذربایجان‌شرقی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی و مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به ارایه گزارشی از فعالیت های خود در زمینه امور اجتماعی، اشتغال‌زایی، معضل اعتیاد، احیای سازمان های مردم نهاد، توسعه ورزش همگانی، تحکیم بنیان خانواده و ... پرداختند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات