۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۷۹۰۹۳
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کرمانشاه خبرداد؛

عملکرد مثبت اداره اوقاف کرمانشاه در زمینه جذب موقوفات جدید

خبرگزاری رسا ـ معاون اجتماعی و فرهنگی اوقاف کرمانشاه گفت: اداره اوقاف کرمانشاه اقدامات مناسبی در جهت جذب موقوفات جدید و اخذ سند مالکیتی وقفی با اهمیت بالا به انجام رسانده است.
حجت الاسلام حسين قبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حسین قبادی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز با حضور در جمع خبرنگاران عنوان داشت: اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با فعالیت های مؤثر در زمینه جذب واقفان از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است.


وی ادامه داد: اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال جهت بازسازی، نوسازی و تجهیز اماکن زیارتی استان تخصیص داده شده است و از این حیث استان کرمانشاه رتبه برتر در سطح کشور را از آن خود کرده است.


حجت الاسلام قبادی با اشاره به راه اندازی هفت مرکز مشاوره وقف جدید در استان کرمانشاه ابراز داشت: این اقدام قدمی دیگر در راستای ایجاد زمینه جذب موقوفات جدید بوده و یکی از فعالیت های اساسی و قابل توجه اداره اوقاف و امور خیریه در سال جاری است، در همین زمینه 27 موقوفه جدید در این مراکز به ثبت رسیده است و مشاوراتی مطابق نیاز واقفان در این مراکز ارائه می شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: ظرفیت استان برای راه اندازی انجمن یاوران وقف در سطح استان بسیار مناسب بوده و کمبود چنین انجمن هایی در استان احساس می شود، یکی از اهداف تشکیل انجمن های وقف سلامت، تشویق و ترغیب افراد به ایجاد موقوفات جدید بوده و باید در دستور کار قرار گیرد.


وی افزود: می توان در هر شهرستان استان شش انجمن وقف سلامت راه اندازی کرد و باید تشکیل انجمن هایی چون انجمن وقف در مسائل تحصیلی و دیگر موارد را مورد توجه قرار داد.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: جهت تشویق افراد به تبلیغ فرهنگ وقف، چنانچه فردی موقوفه جدیدی را در سامانه جامع وقف ثبت کند از پاداش دو میلیون تا پنج میلیون ریالی بهره مند می شود.


وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در اخذ اسناد مالکیتی وقفی با اهمیت بالا اقدامات لازم و مناسبی را به انجام رسانده و در همین زمینه مورد تقدیر رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار گرفته است.


لازم به ذکر است حجت الاسلام قبادی از آغاز ثبت نام بیستمین دوره مسابقات اذان، ابتهاج، تواشیح، مدیحه سرایی و دعاخوانی خبر داد و پایان مهلت ثبت نام را پایان مرداد ماه اعلام کرد./857/پ202/ب4

ارسال نظرات