۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۷۹۰۹۹
آیت الله علما:

اصحاب رسانه در برابر هجمه و ناتوی فرهنگی دشمن ایستادگی کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علما با تاکید بر لزوم ایستادگی اصحاب رسانه و خبرنگاران در برابر هجمه همه جانبه فرهنگی دشمنان، گفت: باید برای نسل جوان برنامه داشت، اگر در این زمینه بی تفاوت باشیم دشمن ورود پیدا خواهد کرد و با از بین بردن ارزش ها، جوانان را بی محتوا می کند.
علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه، پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار عنوان کرد: خون شهدا در هر جایی نتیجه بخش، توانمند و کاربرد دارد.


آیت الله علما با اشاره به روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی اظهار داشت: حقیقتأ شهید صارمی دارای کرامات بسیاری بوده است چرا که از پیشنهاداتی از سوی عده ای به او شده بود اما با فضیلت و اخلاص بالایی که داشت آن ها را اجابت نکرد و این گونه شهید صارمی ماندگار شد.


وی در ادامه بیان داشت: باید این مطلب را به خوبی درک کنیم که تنها چیزی که به حوادث معنا می بخشد همان ارزش ها است و اگر خبرنگاری با این ارزش ها خودش را پیوند دهد قطعأ ماندگار می شود.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با بیان این که حرفه خبرنگاری حرفه ای بسیار قدیمی و کهن است، ابراز کرد: آن چه که از گذشته ها و وقایع تاریخی به زمان حال منتقل شده است به برکت همت خبرنگار و عده ای که در این حرفه فعالیت می کنند است؛ خبرنگار باید با توجه به وظیفه سنگینی که بر دوش دارد به ملاک ها و ارزش ها توجه ویژه ای داشته باشد.


امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تأثیر گذاری اخبار در کشورها تصریح کرد: گاهی یک خبر کشوری را منقلب می کند، پس باید دقت کنیم که این مسیر را به درستی ادامه دهیم و خوراک مورد نیاز جامعه را ارائه دهیم.


آیت الله علما به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: امروز استکبار دست به هر جنایاتی می زند و مسلمانان جهان را قتل عام می کند، اگر اصحاب رسانه، رادیو و تلویزیون، اخبار و جنایات رژیم صهیونیستی، آل سعود و هم دستانشان را پوشش دهند و به گوش جهانیان برسانند قطعأ وضعیت تغییر خواهد کرد و دیگر به خودشان اجازه تجاوز به خاک دیگر کشورها را نخواهند داد.


وی با بیان این که اهل قلم و خبرنگاران در مسیر حساسی قدم برداشته اند گفت: باید توجه داشته باشیم که این عزیزان در مسیر درست حرکت کنند و سلامت نفسانی شرط مهمی در این حرفه است چرا که خبرنگاران نبض جامعه هستند و خوراک فکری جامعه را تأمین می کنند.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه با تأکید به تیترهای مناسب در روزنامه ها و اخبار عنوان کرد: نوشتن تیتر خودش یک حرفه ای جدا است که آموزش های خاص خودش را لازم دارد چرا که این حرفه در جامعه بسیار تأثیر گذار است و ممکن است عواقب خوب و یا بدی را به همراه داشته باشد.

 

امام جمعه کرمانشاه در ادامه افزود: اگر به زندگی پیامبر اکرم (ص) اشاره ای داشته باشیم، از صفات اخلاقی پسندیده این بزرگوار امین بودنشان برمی خوریم، خبرنگاران این صفت رسول اکرم (ص) را سرلوحه کار خود قرار دهند و با امانتداری، ارزش های نظام و اسلام را حفظ کنند، قلم نویسندگان و حرفه خبرنگاری با مقدرات یک کشور پیوند خورده است و باید به درستی این وظیفه را ادا کنند.


آیت الله علما به حفظ سلامت جوانان تأکید کرد و اظهار داشت: باید برای نسل جوان برنامه داشت، اگر در این زمینه بی تفاوت باشیم دشمن ورود پیدا خواهد کرد و با از بین بردن ارزش ها، جوانان را بی محتوا می کند، آن وقت زمین خوردن یک ملت راحت تر می شود.


وی ابراز کرد: موظفیم که از کسانی که در زمینه اخلاقی و فرهنگ هستند کمک بگیریم و در برابر هجمه ها و ناتوی فرهنگی ایستادگی کنیم، یک رکن اساسی فرهنگ در دست خبرنگاران است لذا باید با یک ذوق مناسب خوراک فکری جوانان را ارائه دهیم.


امام جمعه کرمانشاه ابراز کرد: باید در جنبه های ارزشی و تربیتی ورود پیدا کنیم و آرام آرام این مهم به فرهنگ تبدیل شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب به سبک زندگی بسیار تأکید کرده اند؛ مطالبی در این زمینه ارائه دهیم و سبک زندگی را در بین جوانان و خانواده ها زنده کنیم.


نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در پایان تصریح کرد: همانطور که خداوند به زندگی شهید خبرنگار برکت عطا کرد، خبرنگاران نیز باید فضای خداپسندانه ای را به عنوان یک اصل در کار خود بگنجانند و دین خود را به اسلام و نظام به خوبی ادا کنند./857/پ202/ج

ارسال نظرات