۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۷۹۱۰۵
22 مرداد ماه برگزار می شود؛

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در این استان اشاره کرد و گفت: مراسم تکریم خبرنگاران با حضور اصحاب رسانه در روز چهارشنبه 22 مرداد ماه برگزار می‌شود.
جواد کارگران، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست با اهالی خبر و رسانه این استان به مناسبت روز خبرنگار، با تبریک این روز به اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری گفت: 17 مرداد همزمان با شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به دست گروه طالبان، از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز خبرنگار نامیده شده است که این روز هرساله گرامی داشته می شود.

 

کارگران با بیان این که خبرنگاران واسطه بین مردم و مسؤولان هستند، اظهار داشت: و خبرنگاران باید درخواست های مردم را به مسؤولان انعکاس و پاسخ را به مردم ارائه دهند و در کنار این فعالیت ها نقد خوبی را داشته باشند و به نوعی بتوانند میان مسؤولان و مردم آشتی و همدلی برقرار کنند.

 

وی با اشاره به این که خبرنگاران چشم و گوش مردم هستند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین ویژگی مهم خبرنگاری عشق و علاقه در کار است، چراکه خبرنگاری شغلی جذاب و پر مخاطره است و هر کسی که دارای استعداد ذاتی باشد، می تواند در آن موفق شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که خبرنگاران باید نگاهی دقیق و موشکافانه داشته باشند و رویدادها را به سمع و نظر مردم با دقت و سرعت برسانند، ابراز داشت: خبرنگارانی موفق عمل می کنند که در کار خود از جسارت، دقت، سرعت، ذوق و استعداد خوبی برخوردار باشند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به نقش خبرنگاران در تحقق شعار سال تصریح کرد: در سال 94 که با عنوان سال همدلی و همزبانی بین دولت و ملت نام نهاده شده است، خبرنگاران می توانند نقش اساسی و مهمی را در تحکیم بخشی به این امر داشته باشند و این نقش، غیرقابل انکار است.

 

کارگران با بیان این که ما به مشکلات موجود در بین خبرنگاران و عرصه اطلاع رسانی در استان واقف هستیم، خاطرنشان کرد: چند ماهی است برای ساماندهی خبرنگاران در این استان برنامه ریزی می کنیم و با تدوین آئین نامه مربوط به ساماندهی خبرنگاران برنامه خود را در جهت بهبود وضعیت این عرصه آغاز کرده ایم.

 

وی افزود: در این طرح خبرنگاران دارای سابقه کار به مراکز انتظامی جهت تشخیص هویت و مصاحبه معرفی شده و پس از استعلام و پاسخ مثبت، در کلاس های فنی و حرفه ای شرکت خواهند کرد و پس از قبولی در آزمون به عنوان خبرنگار رسمی شناخته شده و کارت خبرنگاری صادر خواهد شد و طبق این دستورالعمل تنها کسانی که دارای کارت خبرنگاری از سوی فرهنگ و ارشاد هستند، خبرنگار شناخته شده و به ادارات و ارگان های سراسر استان معرفی خواهند شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری همچنین به بحث مشکلات آگهی های مربوط به مطبوعات مکتوب این استان اشاره و تصریح کرد: از این پس توزیع آگهی ها از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد استان صورت خواهد گرفت و با کسانی که خارج از این قانون عمل نمایند، برخورد می شود.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: فردی را برای تحلیل محتوایی مطبوعات نیز مدتی است در استان به کار گرفته ایم که هر روز اخبار مطبوعات استان را بررسی و تحلیل خواهد کرد که طبق قانون 70 درصد هر نشریه باید شامل اخبار و 30 درصد آگهی باشد.

 

کارگران همچنین به بیمه خبرنگاران نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای بیمه خبرنگاران مشکل خاصی نداریم و خبرنگارانی که فاقد بیمه هستند می توانند از طریق سایت صندوق اعتباری هنر نام نویسی کنند و طبق دستورالعمل مندرج در این سایت عمل کنند.

 

وی به برگزاری مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در استان چهارمحال و بختیاری اشاره و خاطرنشان کرد: مراسم تکریم خبرنگاران با حضور اصحاب رسانه در روز چهارشنبه 22 مرداد ماه برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است چهارمحال و بختیاری دارای 51 نشریه است که از این تعداد 27 نشریه فعال هستند و در حال حاضر 16خبرگزاری در استان در حوزه اطلاع رسانی فعالیت می کنند./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات