۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۲۷۹۲۸۲
استاندار سیستان و بلوچستان:

خبرنگاران حلقه وصل ملت و دولت هستند

خبرگزاری رسا ـ ستاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که خبرنگاران حلقه وصل ملت و دولت هستند، گفت: خبرنگار می‌تواند قدرت حاکم را در صورت عمل نکردن به وظایف خود برای خدمت به مردم در مسیر اصلاح، جابجایی و یا تغییر قرار دهد و اگر نظامی قلم خبرنگار را برای خود به مثابه نیش بداند از ثبات لازم محروم خواهد ماند.
علي‌اوسط هاشمي، استاندار سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علی‌اوسط هاشمی امشب در مراسم ویژه گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن خاتم استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: خبرنگاران ایثارگرانی هستند که به زیبایی با نگاه و قلم خود نقشآفرینی می‌کنند و در مسیر انسانیت گام برمی‌دارند.

 

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: باید یاد خبرنگارانی را که دیدبان عرصه جنگ بودند و با تمام وجود رزمندگان را به تصویر کشیدند گرامی بداریم و همانطور که آنان بر مسیر حقیقت ماندند ما نیز در همین راه طی طریق کنیم.

 

وی با اشاره به نقش رسانه‌ای حضرت زینب(س) در حادثه کربلا اظهار داشت: اگر زینب کبری(س) در عاشورا حضور نداشت معلوم نبود اکنون ما چه روایتی از آن حادثه عظیم را در دست داشتیم ارزش کار او در نوع خود که یک زن بود و الگویی در این عرصه شد غیرقابل انکار است.

 

هاشمی افزود: خبرنگار باید گمنامی را در قالب جایگاه اصلی خود قرار دهد او حلقه وصل میان مسؤولان و مردم است که می‌تواند قدرت حاکم را در صورت عمل نکردن به وظایف خود در مسیر اصلاح، جابجایی و یا تغییر قرار دهد.

 

وی عنوان کرد: اگر قدرت و نظامی قلم خبرنگار را برای خود به مثابه نیش بداند و همواره در پی در امان ماندن از پرسش وی باشد از ثبات لازم محروم خواهد ماند.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر تعامل رسانه و دولت در شکل‌گیری توفق هسته‌ای گفت: این همدلی رسانه و دولت بود که سبب شد کشورهای پنج به علاوه یک در برابر ما زانو بزنند 37 سال است که هزینه می‌دهیم اما امروز حوزه چالش‌برانگیزی در غرب پدید آمده به نحوی که کاخ سفید و کنگره مدام یکدیگر را تهدید می‌کنند و حتی اوباما اعلام کرد که اگر بر خلاف توافق‌نامه عمل شود آمریکا منزوی خواهد شد.

 

وی افزود: اگر توافق شکل نمیگرفت شرایط مالی دولت بدترین شرایط ممکن بود و آسیب جدی را در بر داشت اما به حمد الهی با عزت توانستیم به جایی برسیم که هیئت‌های مختلف درصصد سفر به کشور برآیند./831/پ203/ح

ارسال نظرات