۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۲۷۹۵۴۱
آیت الله نمازی تاکید کرد:

رعایت سه عنصر فقه، اخلاق و قانون در انتخابات / مجلس بازیگر نمی‌خواهد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این‌که نامزدهای انتخابات باید دارای اخلاق انتخاباتی بوده و قدرت و توانایی انجام امور را داشته باشند، گفت: نامزدهای انتخاباتی به دنبال رسیدن به صندلی و پست و مقام نباشند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، یکشنبه شب در جمع ناظران و اعضای شورای نگهبان در سالن علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان، شرکت همه اقشار واجد شرایط رأی در انتخابات را یک واجب عینی و یک فریضه سیاسی، الهی دانست و گفت: هر رأیی که به صندوق انتخابات ریخته می شود تیری در چشمان دشمنان اسلام و نظام، آمریکا و اسرائیل است.

 

وی از نخبگان، علما، خطبا و دستگاه های فرهنگی تبلیغاتی خواست تا اهمیت شرکت در انتخابات پیش رو در سال جاری را برای مردم تبیین و شرایط را برای حضور همگانی در انتخابات را فراهم کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه بر رعایت سه عنصر فقه، اخلاق و قانون انتخاباتی با هدف برگزاری انتخاباتی قوی تأکید کرد و افزود: همه شرکت کنندگان  و دست اندارکاران در انتخابات برای برگزاری انتخاباتی سالم و قوی، موظف به رعایت سه عنصر فقه انتخاباتی، اخلاق انتخاباتی و قانون انتخاباتی هستند.

 

به گفته وی، حضور در انتخابات برای افراد واجد شرایط از نگاه سیاسی یک فریضه سیاسی است نه این که به عنوان یک فریضه کفایی قلمداد شود بلکه یک فریضه عینی است.

 

آیت الله نمازی همچنین بر رعایت قانون انتخابات تأکید کرد و گفت: نامزدهای انتخابات دارای اخلاق انتخاباتی و قدرت و توانایی انجام امور را داشته باشند و به دنبال رسیدن به صندلی و پست و مقام نباشند.  

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، استقلال تمامی رده های شورای نگهبان درمراکز استان ها و شهرستان را یکی از مهم ترین ویژگی ها و نعمت های خداوند برای ملت ایران دانست و افزود: نامزدهای انتخابات نباید به دنبال استفاده از ابزار خلاف شرع اسلامی باشند.

 

به گفته وی، ما برای مجلس نیازمند بازیگر نیستیم بلکه نیازمند مردانی صالح و با اخلاق و فداکاری مانند رزمندگان دوران دافع مقدس است که هرکجا صحبت از پشت و مقام بود عقب نشینی می‌کردند و هرکجا صحبت از شهادت بود از یکدیگر سبقت می گرفتند.

 

آیت الله نمازی یاد آور شد: امروز بعد از دوران دفاع مقدس و جنگ سخت با دشمن، در حال مبارزه در میدان جنگ اقتصادی و فرهنگی و سیاسی با دشمن قرارگرفته ایم و برای این عرصه نیاز به افراد شهادت طلبی است که کارشان برای رضای خدا است نه این که برای رسیدن به پست و مقام باشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات