۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۷۹۸۷۱
حجت الاسلام پناهیان عنوان کرد؛

تاکید امام صادق بر نیت ها در راه رسیدن به سعادت

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه دارالحکمه تهران گفت: امام ششم شیعیان بسیار به موضوع نیت در کار تاکید داشتند، ایشان در همه حال پیروان و اصحاب خود را به این مساله سفارش می‌کردند که در هر لحظه و در خصوص انجام هر کاری، نیت خوب و عالی و در راه خدا داشته باشید تا سعادتمند شوید.
حجت الاسلام پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه ظهر سه‌شنبه 20 مرداد به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در آستان متبرکه امامزاده حسن(ع) منطقه 17 تهران و در جمع هیئات مختلف غرب تهران، گفت: روز قیامت به روز حسرت معروف است، زیرا در این روز حتی نیکوکاران نیز حسرت می‌خورند که چرا در دنیا به اعمال نیک بیشتری توجه نکردند.

وی افزود: یکی از دلایل مهمی که انسان در روز قیامت حسرت می‌خورد این است که در مواجهه با اعمالی قرار می‌گیرد که انجام آن‌ها بسیار آسان بوده، زیرا خداوند در طول زندگی بشر در دنیا به هیچ عنوان از وی کاری را نمی‌خواهد که از عهده انجام فرد خارج باشد.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه این سخنرانی با بیان مطلبی از امام صادق(ع)، تاکید کرد: امام ششم شیعیان بسیار به موضوع نیت در کار تاکید داشتند، ایشان در همه حال پیروان و اصحاب خود را به این مساله سفارش می‌کردند که در هر لحظه و در خصوص انجام هر کاری، نیت خوب و عالی و در راه خدا داشته باشید تا سعادتمند شوید.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از این مراسم با بیان سفارشی از رییس مذهب جعفری، خاطر‌نشان کرد: امام صادق(ع) آنقدر به موضوع نیت در کار تاکید داشتند که مومنان را سفارش می‌کردند قبل از نوشیدن آب نیز «بسم الله الرحمن الرحیم» بگویند، در امور دیگر زندگی نیز همچون عطر زدن، ایشان تشویق می‌کردند که فعل معطر کردن خود را با نیت خوشنودی مومنان انجام دهیم.

وی ادامه داد: در راه بندگی و رسیدن به سعادت یک فرد، عمل به واجباتی همچون نماز و روزه و سایر دستورات دینی بسیار مهم است، اما آن فردی موفق است که در تمام شئون زندگی خود نیت خالص داشته باشد.

این واعظ برجسته در پایان با تمجید از حضور بسیار پرشور مردم جنوب‌غرب تهران در مراسم عزاداری امام ششم شیعیان، تصریح کرد: افتخار بنده این است که زاده جنوب‌غرب تهران هستم، ضمن این‌که در دل خود نیت می‌کنم همراه تمامی عزاداران روزی در قبرستان بقیع باشم.

گفتنی است که با وجود دمای بالای هوا، هیئات مختلف غرب تهران نه تنها در رواق مجاور صحن امامزاده حسن(ع)، بلکه در حیاط این بارگاه و در زیر آفتاب مسقر شده بودند که نشان‌گر عشق بی‌نظیر اهالی مناطق جنوبی تهران به ولایت است./856/پ202/ص

ارسال نظرات