۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۲۸۰۵۳۶
استاد حوزه علمیه تشریح کرد؛

حساب و کتاب اعمال شیعیان در قیامت

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با شرح چگونگی حساب و کتاب اعمال شیعیان در قیامت، گفت: امام صادق(ع) در تفسیر فرموده خداوند مبنی بر این که برگشت همه به سوی ما است، می فرماید در قیامت حساب شیعه با ما است و ما عهده دار شیعیان خواهیم بود.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگراری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم جمعه شب در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان گفت: مالک رییس مذهب مالکی می گوید به لحاظ زهد و تقوا و عبادت، مانند امام صادق(ع) ندیده ام.

 

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) می فرماید هر کس با ایمان به خدا و قصد تقرب الهی، یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، ثواب آن برابر با 70 سال روزه داری و بالاتر از آن است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با یادآوری این که خداوند می فرماید همه به سوی من باز می گردند، گفت: هر کس در این دنیا قلدر و زورمند هم باشد، بالاخره ضعیف می شود و با مرگ به سوی خدا خواهد رفت.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم روز قیامت را روز حساب و کتاب یاد کرد و گفت: امام صادق(ع) در تفسیر فرموده خداوند مبنی بر این که برگشت همه به سوی ما است، می فرماید در قیامت حساب شیعه با ما است و ما عهده دار شیعیان خواهیم بود.

 

وی با اشاره به این که امام صادق(ع) می فرماید خداوند در قیامت رسیدگی به حساب شیعه را تأخیر می اندازد، گفت: در آن زمان امامان معصوم(ع) نگران می شوند و به خداوند می فرمایند که اینها شیعیان ما هستند، خداوند در جواب می فرماید امر شیعیان با شما باشد.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: امام صادق(ع) می فرماید ما شما را در قیامت شفاعت می کنیم و گناه گناهکاران را اغماض می کنیم.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان افزود: خداوند متعال به ائمه اطهار(ع) می فرماید به حساب و کتاب شیعیان رسیدگی کنید و به هر شکلی که شما صلاح می دانید با آنها رفتار کنید که این نشان از عظمت ائمه(ع) است که باید قدردان نعمت امامت و لایت بود./1307/پ202/ح

ارسال نظرات