۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۲۸۰۹۵۳
28 مرداد در مشهد؛

همایش «همدلی و همزبانی در سیره رضوی» برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش «همدلی و همزبانی در سیره رضوی» با هدف احیای سیره رضوی، 28 مردادماه در مشهد برگزار می شود.
همایش «همدلی و همزبانی در سیره رضوی» برگزار می شود همایش «همدلی و همزبانی در سیره رضوی» برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم نسرین هژبری، مدیر مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد، ظهر امروز در نشست خبری همایش « همدلی و همزبانی در سیره رضوی»  که در مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد برگزار شد، گفت: « همایش همدلی و همزبانی در سیره رضوی» با هدف احیای سیره رضوی و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب، برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در راستای طرح تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی که از سوی بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) تصویب شده است، پیش همایشی با عنوان « همدلی و همزبانی در سیره رضوی» از سوی مرکز جامعه المصطفی العالمیه مشهد برگزار می شود. 

دبیر همایش همدلی و همزبانی در سیره رضوی گفت: دو پیش همایش امام رضا(ع)؛ اسوه حیات طیبه و بانوان فرهنگ ساز سیره رضوی نیز در قم و شیراز برگزار می شود.

هژبری با اشاره به این که پیروی از سیره ائمه اطهار(ع) مهم ترین شاخصه بانوی رضوی است، اظهار کرد: همایش بین المللی «تجلیل از بانوان مروج فرهنگ رضوی، به منظور شناسایی، بهره مندی از توانمدی ها و ایجاد انگیزه در بانوان رضوی برگزار شده است.

دبیر همایش همدلی و همزبانی در سیره رضوی، با اشاره به این که رسالت جامعه المصطفی، صدور اسلام در سطح بین المللی است، گفت:  107 اثر در قالب مقاله، پایان نامه ارشد و دکتری و ترجمه از سوی دانشجویان و طلاب به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که این مرکز از برگزیدگان تقدیر به عمل می آورد.

وی گفت: در همایش «همدلی و همزبانی در سیره رضوی»، حجت الاسلام حسین مهدوی مهر، رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد و حجت الاسلام مسلم داوود نژاد، مدرس حوزه و دانشگاه با موضوع« مهارت های همدلی و همزبانی در تبلیغ فعال سیره رضوی در عصر حاضر» سخنرانی خواهند پرداخت.

هژبری با اشاره به این که سعی ما براین است که آثار رسیده به این همایش را مورد بازبینی قرار داده و نکات آموزشی و فرهنگی آن را عملیاتی می کنیم، افزود: اثر برتر این همایش با عنوان« گفتمانی مناظرات امام رضا(ع) در مقابل دانشمندان غیر مسلمان» در این همایش ارائه خواهد شد.

مدیر مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد گفت: خانم مریم پورحسینی، استاد حوزه و دانشگاه از دیگر سخنرانان این نشست هستند که به بررسی  اثر بخشی همدلی و همزبانی در اصلاح تعاملات اجتماعی بر اساس سیره رضوی خواهند پرداخت.

وی در پایان یادآورشد: همایش «همدلی و همزبانی در سیره رضوی» ساعت 8 صبح، 28 مرداد ماه در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد./1309/پ202/ب

ارسال نظرات