۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۸۱۰۲۸

مؤسسه جامعةالحفظ بیت الزهرا در یک نگاه

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه جامعةالحفظ بیت الزهرا با نام اختصاری بیت الزهرا در حوزه تخصصی حفظ قران در مناطق محروم فعالیت می‌کند که این فعالیت‌ها با استقبال جوانان و نوجوانان همراه بوده است.
حفظ قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه جامعةالحفظ بیت الزهرا مجموعه ای است قرآنی، ویژه حفظ قرآن کریم به صورت روزانه و شبانه روزی که به آموزش حفظ کل  و موضعی قرآن به همراه تفسیر و مفاهیم فعالیت می‌کند و با نظر هیچ تشکیلاتی نمی‌باشد و به صورت مستقل فعالیت می‌کند.

 

این مؤسسه در جهت اهداف قرآنی و فرهنگی برای تمام رده های سنی فعالیت می‌کند ودر گام نخست با شناسایی و توان‌مند سازی نیروهای مستعد باهدف ایجاد انگیزه قرآنی و مذهبی بین جوانان ونوجوانان، ایجاد وتقویت حس حفظ قران کریم، تربیت حافظان مؤثر و مبلغ در مناطق مشترک شیعه و سنی، تلاش برای بالا بردن محبت و اعتماد عمومی به قرآن کریم و تلاش برای شناساندن دشمنان واقعی اسلام و مسلمین از طریق قرآن شروع به فعالیت کرده است.

 

از دیگر اهداف این مؤسسه می‌توان به اطلاع رسانی و ایجاد بانک اطلاعاتی و محصولات مکتوب و نرم افزاری قرآنی، ایجاد وحدت و برادری میان برادران و خواهران فرق و مذاهب اسلامی به وسیله قرآن، برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های قرآنی و مذهبی، برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی همراه با دوره های آموزش قرآن و تربیت حافظ یک ساله به صورت شبانه روزی در مکان مؤسسه اشاره کرد.

 

این مؤسسه در سال 1393 تأسیس شده است و در مناطق محروم شیعه و سنی استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، فارس، کرمانشاه، کردستان وکرمان  فعالیت می‌کند و در سال گذشته 150 نفر پذیرش داشته است که در دوره های مختلف به حفظ قرآن مشغول شده‌اند.

 

گفتنی است تاکنون حجت الاسلام ماندگاری، دکتر سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن و حاج محمود لولاچیان عضو هیأت امنای بنیاد بین المللی غدیر و حجت الاسلام عدالت از این مؤسسه بازدید کرده‌اند./843/ت303/ی

ارسال نظرات