۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۸۱۱۴۶
در پژوهشکده باقرالعلوم؛

نخستین دوره تخصصی تراجم نگاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره تخصصی تراجم نگاری با سخنرانی آیت الله احمد بهشتی، عضو مجلس خبرگان رهبری در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد.
دوره تراجم نگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین دوره تخصصی تراجم نگاری با سخنرانی آیت الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس سابق دانشگاه قم در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) قم برگزار شد.

 

این دوره فشرده علمی در دو روز متوالی با حضور اساتید فن حضرات آیات و حجج اسلام: دکتر احمد بهشتی، محمدجعفر طبسی، ناصرالدین انصاری و با شرکت فعال پژوهشگران این مرکز برگزار گردید.

 

مدیر گروه گلشن ابرار در ادامه به موضوعات تدریس شده توسط اساتید محترم در دوره تخصصی از جمله؛ تعریف تراجم نگاری و تفاوت آن با رجال، معرفی منابع تراجم نگاری (اهل تشیع)، معرفی منابع تراجم نگاری (اهل تسنن) اشار کرد.

 

در این دوره استاد محمدجعفر طبسی مدرس خارج فقه و اصول مرکز فقهی ائمه اطهار آیت الله فاضل لنکرانی به اصول تراجم نگاری و بررسی آئین نامه و شیوه نگارش ترجمه عالمان شیعی پرداخت.     

 

استاد عبدالصمد جودتی دبیر علمی و اجرائی دوره تراجم نگاری و مدیر گروه گلشن ابرار به موضوعاتی از جمله شیوه تدوین ساختار و محتوای شرح حالا اشاره کرد.                             

 

در پایان استاد ناصرالدین انصاری مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم به بررسی سیر شرح حال نگاری در غرب و تفاوت آن با تراجم نگاری بزرگان شیعه پرداخت.

 

به گفته مدیر گروه گلشن ابرار این دوره به مدت دو روز در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) قم برگزار گردید که در پایان این دوره علمی تخصصی، شرکت کنندگان در آزمون علمی و عملی مربوطه شرکت نمودند که پس از اعلام نتائج آن، به پژوهشگرانی که امتیاز بالای 70 اخذ کنند، گواهی پایان دوره پژوهشگری تراجم اعطا خواهد شد./1325/د102/ی

ارسال نظرات