۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۲۸۱۸۰۶
مدیر حوزه علمیه مازندران:

روحانیت مدافع حقیقی دین و ارزش های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به جایگاه ارزشمند روحانیت در تاریخ اسلام، گفت: علما و روحانیان از دوران نهضت مشروطیت تاکنون پرچمدار مبارزه با ظلم و ستمگران بوده‌اند.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نخستین کمیسیون فرهنگی تبلیغی هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ساری به مسأله تبلیغ در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: تبلیغ اسلامی همان رساندن پیام الهی به شیوه‌ روشنگرانه از طریق ایجاد ارتباط و تشویق به پذیرش محتوای مورد نظر با استفاده از ابزارهای مشروع هر عصر است.

 

وی تبلیغ دین خدا را مهم ترین رسالت پیامبران دانست و با بیان این که این رسالت سنگین امروز برعهده روحانیت است، تصریح کرد: امروز پاسداری از داشته‏های گران بهای فرهنگ خودی و فتح سنگرهای فرهنگ غیرخودی مهم ترین رسالت مبلغان و روحانیت است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیان به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسبی در مخاطبین داشته باشد.

 

وی افزود: دشمنان اسلام با استفاده از ابزارهای نوین سعی در رسوخ در تفکرات مردم کشورهای دنیا به ویژه نسل جوان دارند تا از این طریق بتوانند بر کشورها حاکم شوند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: مسؤولان باید با تولید برنامه های فرهنگی و مذهبی با محتوا جوانان را در برابر این توطئه ها مصون نگه دارند، در غیر این صورت دشمنان از ما پیشی گرفته و جوانا ن را به بیراهه خواهند کشاند.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود به جایگاه ارزشمند روحانیت در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: علما و روحانیان از دوران نهضت مشروطیت تاکنون پرچمدار مبارزه با ظلم و ستمگران بوده است.

 

وی با بیان این که روحانیت همواره نقش بسزایی در بیداری ملت در مقابل ظلم داشته است، تصریح کرد: اگر نهضت عظیم اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید به دلیل حضور و همراهی ارزشمند روحانیت بوده است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: نهاد روحانیت همواره در عرصه های اجتماعی مأمن مردم جامعه و مرجع افراد با ایمان بوده و این جای بسی افتخار برای قشر روحانی است.

 

حجت الاسلام طاهری از روحانیت به عنوان نگهبانان دین، فقه و سنت نبوی یاد کرد و گفت: محبویت روحانیت در تاریخ بدلیل این است که قشر روحانی در دوران های گذشته برای آگاهی مردم از زندگی خود گذشته اند.

 

وی با بیان این که امروز هجمه های فرهنگی شدید و همه جانبه ای از سوی مستکبران بر دین اسلام و جوانان وارد می شود که از حمله نظامی به مراتب خطرناک تر است، بیان داشت: رسالت روحانیت آگاهی بخشی به مردم و هدایت آنها به سوی خیر و سعادت است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین به برگزاری هفتمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه در ساری اشاره کرد و گفت: این اجلاسیه مهم 15 و 16 مهر ماه در مرکز استان برگزار خواهد شد./950/پ202/ح

ارسال نظرات