۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۸۲۱۶۷
حجت الاسلام کرباسی:

خدمت به مردم وظیفه امام جماعت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) با بیان اینکه خدمت به مردم وظیفه امام جماعت است، گفت: گمان نشود که اگر خدمتی صورت گیرد کار فوق العاده‌ای انجام شده است، اگر در زمینه‌های مختلف امام جماعت کوتاهی کند به وظیفه خود عمل نکرده است.
حجت الاسلام کرباسي

حجت الاسلام رضا کرباسی مدیر جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگاری رسا، با بیان اینکه وحدت بین امام جماعت و نمازگزار به محور نیازمند است، گفت: اگر محور وجود واقعی داشته باشد وحدت مورد نظر محقق می شود در غیر این‌صورت یک وحدت ظاهری پدیدار می‌شود.


وی افزود: آنچه در مسجد اهمیت دارد ارتباط و عبادت خداوند است، اگر امام جماعت و نمازگزاران این محور را درک کنند و امام سعی کند عبادت خداوند را در راس امور قرار دهد و نمازگزار نیز این موضوع را قبول کرده باشد قطعا این وحدت حاصل می شود، باید توجه شود مسؤولیت ایجاد این وحدت برعهده امام جماعت است.

 

حجت الاسلام کرباسی، خاطرنشان کرد: عملکر ضعیف امام جماعت ایجاد و بروز این وحدت را از بین می‌برد، ممکن است گرایش به مسائل مادی و مقام دلیل این عملکر ضعیف باشد.


مدیر مدرسه علمیه جامعه امیرالمومنین(ع) در پاسخ به این سوال که مسجد چه خدماتی را می تواند ارائه دهد تا مردم بیشتر به مسجد گرایش پیدا کنند، گفت: مسجد مرکز خدمات مادی نیست، مسجد مرکز خدمات معنوی و هدایتی است، به طور مثال مسجد باید نخبگان محل را شناسایی کرده و در حضور جمع از آنان تقدیر کند.


وی افزود: مردم باید مسجد را به عنوان مرکز نور و هدایت محل بشناسند، دیدار از خانواده شهدا، ملاقات با ایثارگران، عیادت از بیماران، پیگیری و رفع مشکلات مادی مردم محل باید در دستور کار مسجد قرار گیرد.

 

مدیر مدرسه علمیه جامعه امیرالمومنین(ع) با بیان اینکه خدمت به مردم  وظیفه امام جماعت است، تصریح کرد: گمان نشود که اگر خدمتی صورت گیرد کار فوق العاده ای انجام شده است، اگر در زمینه های مختلف امام جماعت کوتاهی کند به وظیفه خود عمل نکرده است./811/ت302/ف

ارسال نظرات