۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۸۳۰۲۴
آیت الله عالمی:

مسؤولان از غرور و خودپسندی دوری کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که مسؤولان از غرور، تکبر و خود پسندی دوری کنند اظهار داشت: مسؤولان باید اخلاق و رفتار مناسب با تمام زیر دستان و کارکنان خود داشته باشند و بدانند مدیر اصلی خداوند متعال است که حاضر و ناظر بر اعمال تمامی انسان ها است.
حجت الاسلام و المسلمين عالمي نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد کشاورزي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله حسن عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، ظهر امروز دوشنبه دوم شهریور، در دیدار با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در اراک بیان داشت: کوتاه ‌مدت‌ترین حکومت و دولت در کشور، که به دلیل رعایت ارزش‌ها و مبانی اعتقادی و ارزشی در تاریخ ماندگار شد دولتی است که شهید رجایی در آن رییس جمهور بود و شهید باهنر به عنوان نخست وزیر به مردم خدمت می کرد.

 

مسؤولان در جهت ترویج ارزش‌های اسلامی مبتنی بر اعتقادات دینی حرکت کنند

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که مسؤولان ایران اسلامی باید در جهت حفظ و ترویج ارزش‌های اسلامی مبتنی بر اعتقادات دینی حرکت کنند، اظهار داشت: دولتمردان و مسئولان که در هر پستی در کشور خدمت می می کنند بدانند گسترش ارزش های اسلامی سبب ماندگاری خدمات و یاد آنها خواهد شد.

 

آیت الله عالمی با بیان این که اگر فعالیتی در جامعه در راستای رضای خداوند متعال و ارائه خدمات مطلوب به مردم باشد، قطعا پایان‌ناپذیرخواهد بود، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم و مسؤولان باید به گونه ای عمل و فعالیت کنند که در هر زمان در تاریخ به نیکی از آن ها یاد شود.

 

دولتی که در چارچوب دین باشد همیشه پابرجا می‌ماند

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که امام رضا(ع) می‌فرمایند «دولتی که در چارچوب دین باشد همیشه پابرجا می‌ماند» اظهار داشت: 36 سال از حکومت جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد و از ابتدای انقلاب تاکنون دولت‌های بسیاری روی کار آمدند و در این راه فراز و نشیب‌های گوناگونی وجود داشته است.

 

آیت الله عالمی گفت: بر اساس آیات قرآن بهترین حاکمان کسانی هستند که سرزمین خود را آباد کرده و از ظلم دوری ‌کنند که این نوع حکومت بهترین حکومت‌ها در نزد خداوند است و مدیران باید در راستای تحقق این نوع حکومت در جامعه اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که مسؤولان از غرور، تکبر و خود پسندی دوری کنند اظهار داشت: مسؤولان باید اخلاق و رفتار مناسب با تمام زیر دستان و کارکنان خود داشته باشند و بدانند مدیر اصلی خداوند متعال است که حاضر و ناظر بر اعمال تمامی انسان ها است.

 

حکومت بر اساس مبانی اعتقادی و دینی تا ابد فراموش نخواهد شد

آیت الله عالمی در رابطه با فعالیت های فعا‌لیت‌های جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: کار جهادی به معنای استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور در راستای رشد و توسعه است که سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به خوبی از این فرصت استفاده کرده و عملکرد پسندیده ای از خود بر جا گذاشته است.

 

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه «دولتی که آن را دین در حصار بگیرد، این دولت مغلوب نمی‌شود» افزود: این حدیث به این معناست که حکومتی که بر اساس مبانی اعتقادی و دینی باشد تا ابد فراموش نخواهد شد. /842/پ202/ش

ارسال نظرات