۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۸۳۲۳۲
استاد اخلاق مدرسه علمیه اسلام شناسی مشهد:

مؤمنان دغدغه دین پژوهی و دین خواهی دارند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد با اشاره به این که انسان مؤمن، دغدغه دین پژوهی و دین خواهی دارد، گفت: انسان دیندار باید دغدغه جامعه را داشته باشد و نمی توان مؤمن بود و جامعه را رها کرد.
مؤمنان دغدغه دین پژوهی و دین خواهی دارند مؤمنان دغدغه دین پژوهی و دین خواهی دارند مؤمنان دغدغه دین پژوهی و دین خواهی دارند مؤمنان دغدغه دین پژوهی و دین خواهی دارند مؤمنان دغدغه دین پژوهی و دین خواهی دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم زوارزاده، استاد اخلاق مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد، امروز در جشن ولایت که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد، گفت: امام رضا(ع) می فرمایند: «صدیقُ کلُّ امرئٍ عَقلُهُ و عَدُوُّهُ جَهلُهُ؛ دوست هرکسی عقل اوست و دشمن هر کس نادانی اوست.»

 

وی به رسالت طلاب در زمینه تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: هدف از علم آموزی، رسیدن به مسیر روشن است نه این که در پشت آن جهل قرار بگیرد.

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد ابراز کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، انسان دیندار باید بصیرت داشته باشد. جهل و ناآگاهی افراد، سبب بروز مشکلات در جامعه می شود و متأسفانه در جامعه کنونی، عده ای از ولایت دور شده اند. 

 

زوارزاده اظهار کرد: حوزه های علمیه دری از درهای بهشت هستند، افراد هر زمان که وارد حوزه می شوند، به جایگاه امن قدم می گذارند و خداوند متعال را باید به خاطر این نعمت شکرگزار باشیم.

 

استاد اخلاق مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد افزود: انسان باید در زندگی با تدبیر پیش برود، چه بسا بعضی اوقات فکر می کنیم از روی عقل و تدبیر تصمیم گرفتیم و بعد متوجه می شویم که اشتباه کردیم و به مشکل خوردیم؛ از این رو باید همیشه توکل و توسل در آغاز کار را فراموش نکنیم.

 

انسان عاقل، مطیع دستورات خداوند متعال است
وی با اشاره به این که انسان خردمند، عاقل است، گفت: انسان عاقل، از دستورات خداوند متعال اطاعت می کند؛ از این رو از حلال ها پیروی می کند و از حرام ها دوری می کند.  

 

این استاد حوزه علمیه خواهران مشهد ابراز کرد: خداوند عالم، فطرت ما را پاک آفریده است و به سبب هدایت تکوینی، برخی اعمال را انجام می دهیم، مانند این که فرزند زمانی که متولد می شود، به طور غریزی می داند باید از شیر مادر تغذیه کند.

 

زوارزاده اظهار کرد: طلبه ای که وارد حوزه علمیه می شود باید برای ورود به حوزه، برای چند سؤال، پاسخی روشن داشته باشد، ابتدا این که برای چه به حوزه آمده است؟

 

استاد اخلاق مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد با بیان این که انسان مؤمن، دنبال دین پژوهی و دین خواهی است، افزود: مشکل ما و خانواده ما، مشکل جامعه است؛ چرا که جامعه از خانواده تشکیل می شود و انسان دیندار باید دغدغه جامعه را داشته باشد و نمی توان مؤمن بود و جامعه را رها کرد. 

 

گفتنی است در حاشیه این مراسم، با همت طلاب مدرسه علمیه اشلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد،  نمایشگاه عرصه محصولات فرهنگی، در جهت تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و ترویج تولیدات ملی راه اندای شد./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات