۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۸۳۲۴۶
آیت الله مهدوی:

والدین برای نصیحت فرزندان از واسطه‌ کمک بگیرند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با بیان این که پدر و مادر به علت این که همیشه با فرزند خود همراه هستند، کمتر باید به طور مستقیم فرزند خود را نصیحت کنند، گفت: لجبازی فرزندان نتیجه دستور دادن متوالی والدین به فرزندان است و برای نصیحت نیاز است از واسطه استفاده شود.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در جلسه پرسش و پاسخ که در هلال احمر اصفهان برگزار شد، گفت: سعی کنید به فرزندان لجباز دستور ندهید.

 

وی در پاسخ به این سؤال که برای تربیت فرزندان لجباز چه باید کرد، افزود: یکی از عوامل به وجود آمدن لجبازی در فرزندان، تکرار یک دستور به طور متوالی است ولی برای مقابله با فرزند لجباز راه های متعددی وجود دارد.

 

آیت الله مهدوی بیان داشت: برای از بین رفتن حالت تقابل بین والدین و فرزند، در موقع لجبازی کردن فرزند، والدین باید در کنار فرزند خود قرار بگیرند و به او اصرار نکنند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: سعی کنید به بچه های لجباز دستور ندهید و از واسطه ها برای نصیحت کردن فرزندان خود استفاده کنید.

 

وی گفت: پدر و مادر به علت این که همیشه با فرزند خود همراه هستند، کمتر باید به طور مستقیم فرزند خود را نصیحت کنند.

 

امام جمعه موقت اصفهان در پاسخ به این سؤال که راه فرار از دوستی با نامحرم چیست، افزود: ترک یک عمل آسان است، ولی اگر عملی به صورت عادت درآید، نمی توان از آن به آسانی گذشت.

 

آیت الله مهدوی با اشاره به آیه «لا تواعدوهن سراً» بیان داشت: دوستی با نامحرم حرام است و خداوند انسان را از ارتباط مخفیانه با نامحرم منع می‌کند.

 

وی با بیان این که برای جدا شدن از نامحرم، باید همه ابزارهای تقویت این ارتباط  کنار گذاشته شود، گفت: اگر انسان قصد دارد از رفیق نامحرم خود جدا شود، باید دوست خود را قانع کند، تا افسرده نشود.

 

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه راه فرار از زنای ذهنی را پاک کردن صورت ذهنی گناه از ذهن دانست و گفت: مشغول کردن ذهن به چیزی غیر از آن صورت گناه آلود انسان را از زنای ذهنی دور می کند و زیباترین مشغولیتی که ذهن را گناه دور می کند، ذکر و یاد خداست.

 

آیت الله مهدوی در پایان افزود: ورود صورتی به ذهن انسان، دست خود انسان نیست و این کار به واسطه شیطان انجام می گیرد ولی بقای آن دست انسان است./867/پ202/ح

ارسال نظرات