۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۸۴۳۶۰
دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان شهرضا:

تقویت باورهای معنوی سبب ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود

خبرگزار رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا دین باوری را یکی از عوامل مؤثر در کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: دین عامل بازدارنده‌ای برای جلوگیری از تمامی جرایم و منکرات است، اما آن چه اهمیت دارد دوری افراد از دستورات شرعی است که خلأ بزرگی در اصلاح جامعه ایجاد می‌کند.
حجت الاسلام جعفري شهرضا

حجت الاسلام محمد حسین جعفری، دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اظهار کرد: تقویت باورهای دینی و معنوی نقش مؤثری در افزایش نشاط اجتماعی و همچنین کاهش موارد افسردگی دارد.

 

 

وی در ادامه افزود: اعمال سلیقه های شخصی در دین داری و القای دستورات شرعی به مردم سبب افسردگی می‌شود، زیرا دین اسلام همان‌گونه که دستورات و احکامی دارد، روش و منطق القای آن را نیز به مردم ابراز داشته است.

 

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا با اشاره به نقش مؤثر صدا و سیما در ترویج شادابی و نشاط، اظهار کرد: پخش برنامه‌های غم‌انگیز و منافی شادی از صدا و سیما روحیات مردم را مکدر و از نشاط اجتماعی آن ها جلوگیری می کند.

 

 

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: ما مقید به دین اسلام هستیم که به ما امر می‌کند صبحگاهان و قبل از طلوع فجر خود را مطهر کنید، در برابر خالق جهان ایستاده و از او هدایت و روزی فراخ طلب کنید، آن وقت صدا و سیمای ما در اخبار صبحگاهی خبرهای جنگ و نزاع و درگیری پخش می‌کند.

 

 

وی گفت: در جریان مذاکرات هسته ای صدا و سیما دائماً اخباری مبنی بر القای شرایطی که اگر این مذاکرات به انجام نرسد، پخش می کرد، در حالی که فارق از محتوای مذاکرات و متون مورد توافق، مردم نیازمند دریافت اخبار امیدوار کننده هستند و یا حداقل باید اخبار منفی کمتر برای آن ها پخش شود.

 

 

 

دبیر ستاد اقامه نماز شهرضا دین‌باوری را یکی از عوامل مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: دین عامل بازدارنده ای برای جلوگیری از تمامی جرایم و منکرات است، اما آنچه اهمیت دارد، دوری افراد از دستورات شرعی است که خلأ بزرگی در اصلاح جامعه ایجاد می کند./868/ت302/ح

ارسال نظرات