۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۲۸۴۵۸۶
نائب رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

مهمترین و بزرگترین اثرحج وحدت و همدلی است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه مذاهب اسلامی تهران تاکید کرد کنگره عظیم حج محل ابراز وحدت و همدلی امت اسلامی است که از سراسر جهان گردهم می آیند.
ائب رئيس مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي
مولوي محمد اسحاق مدني

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مولوی محمد اسحاق مدنی با اشاره به اینکه در این کنگره عظیم قلوب مسلمانان متوجه خداست و بر زبان شان شعار لبیک، اللهم لبیک جاری است گفت بزرگترین اثر حج وحدت است.

 

نائب رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج درمدینه منوره سخن می گفت نقش علماء را درتحقق وحدت تعیین کننده خواند و افزود علماء ادامه دهنده راه پیامبران هستند و رسالت شان ابلاغ دین خدا به مردم است .همانطور که پیامبر گرامی اسلام به وحدت توجه داشت علماء هم باید این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند و اجازه ندهند که دشمنان اسلام بین امت اسلامی تفرقه ایجاد کند.

 

مولوی محمد اسحاق مدنی نقش علماء را دریافتن راهکارهای مناسب عملی برای تحقق وحدت با اهمیت خواند و اظهار داشت علماء می بایست با استفاده از ابزارهای روز و فکر ، تدبیر و دلسوزی امت اسلامی را یکپارچه نگاه دارد.

 

این عالم برجسته اهل سنت تاکید کرد اندیشمندان وعلماء به دشمنان اجازه ندهند که در صفوف امت اسلامی رخنه کرده و این امت را تکه تکه نماید.

 

نائب رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن تلاش دارد با ایجاد تفرقه در بین مسلمانان اهداف خود را محقق سازد گفت دشمن بدنبال منافع خود می باشد و باید توجه داشته باشیم که نتیجه تفرقه، سلطه دشمن و یا ایادی آن برمسلمین است.

 

استاد دانشگاه مذاهب اسلامی تهران زندگی مسالمت آمیزشیعه وسنی درکنار یکدیگر در جمهوری اسلامی ایران را نشاندهنده وحدت ملی دانست و اضافه کرد درایران جمعیتی 79 میلیونی تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند و امت اسلامی می تواند از این تجربه استفاده کند. البته این به آن معنا نیست که همه حکومت ها یکی شوند و یا امت اسلامی به یک زبان سخن بگوید بلکه می توان همه را زیر پرچم اسلام جمع و طبق تعلیمات اسلامی ، قرآن وسنت پیامبر زندگی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه دامنه اختلافات جزئی نباید به حدکفر و ایمان کشیده شود خاطر نشان کرد در طول تاریخ برادری و دامن نزدن به اختلافات موجب رونق و برتری اسلام شده و فرصت رخنه را از دشمن گرفته است لذا علماء باید مسلمانان را از توطئه ها آگاه سازند.

 

بیان مسایل اساسی اسلام مهم است و عمل نکردن به موارد مستحب نباید شرط ایمان وکفر قرار گیرد . بهتر آن است که اندیشمندان وعلماء مذاهب اسلامی مردم را با حقایق آشنا سازند و سطح آگاهی مردم را بالا ببرند تا مانع از سوء استفاده افرادی شوندکه بدنبال تحریک امت اسلامی و ایجاد اختلاف میان این امت هستند./1330/د101/ف

ارسال نظرات