ضرورت تبلیغ صحیح و کارآمد در بین جوانان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مبلغان طرح هجرت مرکز استان بر ضرورت تغییر شیوه های تبلیغی از سوی مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: مبلغان باید از روش هایی که تأثیرگذاری تبلیغ دین را دو چندان می کند استفاده کنند.
وی شناختن شیوههای تبلیغ و به کارگیری ابزارهای مفید و لازم برای مبلغ را امری اجتناب ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که شاهد گسترش لحظه به لحظه تکنولوژی در جهان هستیم اکتفا کردن به تبلیغ سنتی پاسخگوی نیازها نخواهد بود.
حجت الاسلام صادقی با بیان این که پرداختن به تبلیغ بدون اطلاعات مفید و فراهم نکردن ابزارهای مناسب آن، نه تنها نتیجه مثبت نخواهد داشت، بلکه لطمه های جبرانناپذیری به باورهای مخاطبان وارد می کند، اظهار داشت: مبلغان اگر به زمینهها، عوامل، آفات، موانع و شرایط زمانی و مکانی توجه نداشته باشند در امر تبلیغ موفق نخواهند شد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ادامه داد: تبلیغ موفق و مؤثر نیاز به برنامههای کارشناسی شده دارد و اگر بتوانیم این شیوه ها را از گفتار و رفتار اهل بیت(ع) و اولیای الهی بیاموزیم به مراتب مؤثرتر و شایسته تر خواهد بود.
وی یکی از بهترین صفات پیامبران و منادیان توحید را خصلت پسندیده تواضع و فروتنی آنان برشمرد و گفت: پیامبران با این صفت زیبا، در دل مخاطبان حقیقتجو جایگاه ویژه ای کسب می کردند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبلیغ صحیح و کارآمد ارزش های دینی در میان نسل جوان تأکید کرد و بیان داشت: مباحث دینی باید به شیوه ای هنرمندانه و تأثیر گذار از سوی مبلغان در جامعه به ویژه در میان نسل جوان تبلیغ و ترویج شود.
حجت الاسلام صادقی بهره گیری از ابزارهای مناسب تبلیغ را موجب افزایش تأثیرگذاری تبلیغ دینی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه برای ترویج مبانی دینی در سطح جامعه به خوبی فراهم است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه فرقه های انحرافی امروز در فضای مجازی فعالیت های گسترده و سازمان دهی شده ای را دنبال می کند، گفت: باید به منظور جلوگیری از فعالیت های گروه های انحرافی و فرقه های ضاله در فضای اینترنت جنبش های تبلیغی بسیاری در فضای مجازی تشکیل شود.
حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه تبلیغ دینی نیازمند ابزار و شرایط خاصی است، ادامه داد: در یک تبلیغ درست و صحیح باید به چهار رکن پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوای پیام و ابزار پیام توجه ویژه ای داشت تا بتوانیم بر روی مخاطب تأثیر مثبتی بگذاریم.
وی با اشاره به اینکه روحانیان به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونهای باشد که سخنان او تأثیرگذاری مناسبی در مخاطبین داشته باشد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که شناخت و فهم مناسب از دین و اندیشه های اسلامی مهم ترین شرط تبلیغ برای یک مبلغ است، گفت: یک مبلغ دین باید در ابتدا درک و فهم درستی از مفاهیم دینی داشته باشد تا بتواند اندیشه های اصیل اسلامی را در سطح جامعه نهادینه کند.
وی، آشنایی یک مبلغ با مهارتهای تبلیغی در دوران تحصیل را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: یک مبلغ موفق باید از یک روش تبلیغی مناسبی در جهت ترویج مبانی دینی در سطح جامعه برخوردار باشد تا بتواند در این عرصه موفق عمل کند./950/202/ب3