۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۲۸۵۶۴۲
مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری:

اقتصاد پویا در گرو بانکداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که اقتصاد پویا در گرو بانکداری اسلامی است، گفت: رفتن به سمت بانکداری اسلامی یک نوع حرکت جهادی محسوب می‌شود.
حجت الاسلام احمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار با مدیرکل بانک مهر اقتصاد این استان با تبریک فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی اظهار داشت: جامعه امروز به شدت نیازمند اقدامات صحیح در مسیر بانکداری اسلامی است و در این زمینه باید تلاش جهادگونه انجام گیرد.

 

حجت الاسلام احمدی با برشمردن برخی مذمت‌ های ربا افزود: رفتن به سمت بانکداری اسلامی یک نوع حرکت جهادی محسوب می‌شود.

 

امام جمعه موقت شهرکرد بیان داشت: حرکت بانک مهر اقتصاد در مسیر بانکداری اسلامی با توجه به شرایط امروزی جامعه کار بزرگ و خاصی است که نیاز به ساز و کارهای جدی و اساسی دارد.

 

مدیر استانی حوزه ‌های علمیه چهارمحال و بختیاری، ربا را یکی از مشکلات اساسی جامعه امروز عنوان کرد و گفت: حرکت جهادگونه نیاز است تا مردم نسبت به قراردادها و نحوه تسهیلات بانکی آگاهی ‌های لازم را کسب کنند.

 

این مقام مسؤول با بیان این ‌که تحقق بانکداری بدون ربا شدنی است، خاطرنشان کرد: هم اندیشی و نظرات مراجع تقلید و دادن حکم واحد، کارگشایی بسیار زیادی در بانکداری بدون ربا خواهد داشت.

  

امام جمعه بلداجی با بیان این ‌که نظام بانکداری بدون ربا، اقتصاد کشور را بیمه می ‌کند، ادامه داد: این بیمه بانکی تأثیر بسیار زیادی در پویایی اقتصاد دارد و بانکداری بدون ربا آسیب کمتری به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که قانون تصویب شده در سال 62 بسیار جامع و کامل است و این قانون نیاز به اصلاح و تطبیق با مسایل روز دارد، گفت: مراجع و همه مسؤولان باید نظر واحدی برای بانکداری اسلامی ارائه دهند تا مردم دچار دوگانگی نشوند و مشکلاتشان برطرف شود و بانک مرکزی باید قوانین را اجرا کند و از شورای فقه بانکداری اسلامی کمک بگیرد.

 

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که پشتوانه فرهنگ و تمام مسایل کشور در اقتصاد است و اگر بخواهیم فرهنگ خوبی داشته باشیم باید به سمت اقتصاد پویا برویم، اظهار داشت: تا زمانی که دست واسطه ها در میان باشد اقتصاد پویا حاصل نمی‌شود، به یقین اقتصاد پویا در گرو بانکداری اسلامی است.

 

در ادامه این نشست نیز شهاب زارعی، مدیرکل بانک مهر اقتصاد چهارمحال و بختیاری با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در زمینه بانکداری اسلامی در این بانک افزود: این بانک در سطح کشور به عنوان نگین بانکداری اسلامی شناخته می‌شود.

 

زارعی تصریح کرد: ما از لحاظ کمیت فعالیت های زیادی در زمینه بانکداری اسلامی انجام داده ایم که از آن میان می توان به برگزاری کلاس های آموزشی در اداره بانکداری اسلامی وابسته به حوزه علمیه قم برای کلیه پرسنل، چاپ کتاب الزامات استقرار بانکداری اسلامی، کتاب عقود اسلامی بانکی و انجام نظارت شرعی تسهیلات در زمینه ترویج بانکداری اسلامی در جامعه اشاره کرد.

 

زارعی تأکید کرد: ما از لحاظ کمیت به درجه خوبی رسیده ایم و به دنبال کیفی سازی هستیم که در این زمینه نقش علما و روحانیت وحوزه های علمیه می تواند بسیار تأثیر گذار باشد./9457/202/ب1

ارسال نظرات