۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۸۵۸۹۱

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ با حضور رییس سازمان اوقاف، حجت الاسلام کاروند مدیرکل اوقاف همدان شد، وقف آپارتمان 5 میلیاردی در تهران با نیت کمک به کودکان سرطانی، فعالیت 246متولی موقوفات مازندران در سامانه جامع، جذب هزار خادم افتخاری در امامزادگان آذربایجان شرقی، تشکیل کارگروه سلامت نظام اداری و مقابله با فساد اداره کل اوقاف یزد از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف ، پیش ازظهر امروز در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین  محمدی  نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان و جمعی از مدیران استان از زحمات حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی قدردانی و حجت‌الاسلام محمد کاروند به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان معرفی شد.

 

در این مراسم که در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد ،حجت‌الاسلام  والمسلمین علی محمدی در این مراسم از زحمات  حاجی زین‌العابدینی قدردانی کرد.

 

حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیر جدید اوقاف استان نیز تجربه مدیریت در اوقاف استان ایلام و کردستان را در کارنامه خود دارد و قابل توجه است که این مدیر اوقاف نیز متولد 1355 و از مدیران جوان است.

 

در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف از زحمات اهالی رسانه نیز از سوی مجری مراسم و روابط عمومی اوقاف استان تقدیر شد.

 

 وقف آپارتمان 5 میلیاردی در تهران با نیت کمک به کودکان سرطانی

حجت‌الاسلام مرتضی صادقی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شمال‌شرق تهران گفت: حاج احمد زواره و علی خدابخشی واقفان نیک‌اندیش در یک اقدام خداپسندانه یک باب منزل مسکونی خود را در دو طبقه به نیت کمک هزینه درمان کودکان سرطانی و کمک هزینه خرید جهیزیه دختران ایتام و بی سرپرست وهمچنین عزاداری اباعبدالله  الحسین (ع) وقف کرد.

 

وی افزود: این آپارتمان به مساحت 129 متر مربع است که ارزش این موقوفه بیش از پنج میلیارد ریال برآورد شده است.
 

صادقی اضافه کرد : واقفان با وقف اموال خود با نیات مختلف، سرمایه خود را به عنوان چشمه همیشه جوشان و جاری در سطح جامعه مورد استفاده قرار می‌دهند. از ابتدای امسال تاکنون این سومین وقف جدید شمالشرق تهران است که به ثبت رسیده است.

 

فعالیت 246متولی موقوفات مازندران در سامانه جامع

رشید رضا پور با ما با بیان اینکه متولیان امانتدار واقعی و حقیقی برای موقوفات هستند، اظهار داشت: متولیان باید در این راه دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.

 

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران تاکید کرد:باید همه ما تلاش کنیم تا امانت موقوفات را به نحو احسن امانت داری کنیم.

 

رضاپور با بیان اینکه اگر در نیات موقوفات دقت لازم صورت نگیرد مردم نسبت به موقوفات بدبین خواهند شد، افزود: واقفین تمام یا بخشی از اموال خود را در شرایط موجود در ده‌ها سال وقف کردند زیرا نیاز جامعه را سنجیدند و طبق شرایط نیاز روز وقف کردند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به راه اندازی سامانه جامع موقوفات و انجام دادن تمام مراحل مالی و کاری موقوفه در این سامانه، بر متولیان ایجاب می کند که تمام مراحل هر موقوفه را از طریق سامانه جامع انجام دهد که این روند در استان در حال پیشرفت است.

 

رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از وجود753 متولی موقوفه در استان خبر داد و گفت: 246 متولی در سامانه فعالیت دارد که این امر با ارائه آموزش های لازم در حال پیشرفت است.

 

جذب هزار خادم افتخاری در امامزادگان آذربایجان شرقی

حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در کنار خادمان رسمی، از خادمان افتخاری نیز استفاده می‌شود، اظهار داشت: در سال جاری 1000 خادم افتخاری جدید در امام‌زادگان آذربایجان شرقی جذب می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه اکنون 500 خادم افتخاری در سنین مختلف و تحصیلات مختلف در حال خدمت رسانی در امام زادگان استان هستند، افزود: در بین خادمان افتخاری، پزشک، دانشجو، مدیر، فرماندار، شهردار و... داریم که در امورات امام زادگان همکاری می‌کنند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه خادمان افتخاری در 35 امام زاده شاخص استان جذب می‌شود، تصریح کرد: بر اساس وقت و میزان علاقه، خادمان افتخاری در بخش‌های راهنمای زائران، خدمات، کتابخانه، کفش‌داری و... همکاری می‌کنند. وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی در طرح خادمان افتخاری به معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی و یا 35 امام زاده استان مراجعه کنند.

 

مشهوری در ادامه، تبدیل امام‌زادگان به قطب فرهنگی را برنامه اصلی فرهنگی اوقاف آذربایجان شرقی دانست و افزود: برگزاری سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی، ضیافت معنوی رمضان و... از جمله این برنامه‌ها در تبدیل امام‌زادگان استان به قطب فرهنگی است.

 

وی اجرای طرح نشاط معنوی در این اماکن متبرکه را از مهمترین برنامه‌های تابستانی عنوان کرد و افزود: تلاش می‌کنیم با جذب جوانان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت در امام زادگان، تبدیل شدن به قطب فرهنگی شهرها را سرعت ببخشیم.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، برگزاری محافل قرآنی برای تربیت حافظان قرآن مد نظر مقام معظم رهبری و اجرای طرح مشاوره خانواده در روزهای پنج شنبه در امام زادگان را از دیگر برنامه‌های شاخص این اداره کل در حوزه فرهنگی عنوان کرد./1325/پ203/ف

ارسال نظرات