۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۸۶۰۹۵

درخشش فعالان قرآنی اصفهان در مسابقات کشوری

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، گفت: استان اصفهان در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور موفق به کسب یک رتبه اول و یک رتبه دوم شد.
اختتاميه اولين دوره مسابقات قرآني طلاب در کرمان

به گزارش خبرگزاری رسا اصفهان، حجت الاسلام حسن امیری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان در سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کشور موفق به کسب یک رتبه اول و یک رتبه دوم شد.

وی در ادامه تصریح کرد: سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد با حضور نمایندگان قرآنی سراسر کشور از روز پنجشنبه 5 شهریور ماه در تهران آغاز گردید و در شامگاه شنبه 7 شهریور ماه نیز به پایان رسید.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: این دوره از مسابقات در رده سنی زیر 16 سال و در رشته های قرائت قرآن کریم، ترتیل و حفظ قرآن کریم و همچنین اذان برگزار شد که متسابقین در دو گروه برادران و خواهران با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام امیری در ادامه بیان کرد: در این دوره از مسابقات 9 نفر به نمایندگی از استان اصفهان شرکت کرده بودند که 5 نفر از آن ها آقا و 4 نفر خانم بودند.

وی ادامه داد: خانم زینب امین پور در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم رتبه نخست را کسب کرد و امیر حسین صالحی رتبه دوم رشته قرائت این دوره از مسابقات را کسب نمودند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: همچنین مرحله مقدماتی کشوری نوزدهمین دوره مسابقات تواشیح و ابتهال نیز برگزار شد که از استان اصفهان دو گروه تواشیح به مرحله پایانی این دوره از مسابقات نیز راه پیدا کردند.

حجت الاسلام امیری در ادامه گفت: گروه تواشیح بصائر موفق به کسب رتبه سوم و گروه آل الرحمن نیز رتبه هشتم را در مرحله مقدماتی کسب نمودند و موفق شدند تا به مرحله پایانی مسابقات نوزدهمین دوره تواشیح و ابتهال که قرار است در 20 شهریور ماه در تهران برگزار شود راه پیدا نمایند.

وی در پایان افزود: امسال اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برای این دوره از مسابقات سرمایه گذاری بیشتری نمود و برای نفرات اعزامی دوره های مقدماتی پیشرفته ای را برگزار کرد و با توجه به موفقیت نمایندگان استان اصفهان در این مسابقات قصد داریم تا با توان بیشتر جهت کسب مقام های بهتر در مسابقات برنامه ریزی و اقدام نماییم.

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه تیران و کرون گفت: ثبت نام برای سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در تیران و کرون در جریان است./939/202/ب3

 

ارسال نظرات