۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۲۸۶۱۹۴
مسؤول دارالقرآن الکریم استان قم خبر داد؛

نظارت بر چاپ و نشر بیش از ۱۰۰ هزار جلد قرآن در قم

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: نظارت بر چاپ و نشر بیش از ۱۰۰ هزار جلد قرآن کریم از جمله فعالیت‌های تابستانی دارالقرآن است.
حجت  الاسلام عظيمي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سیدجواد عظیمی در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌های آموزش عمومی قرآن اظهار کرد: طرح صحیح‌خوانی قرآن کریم یکی از این طرح‌هاست که 4 هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفتند و افراد شرکت‌کننده در این طرح نسبت به سال گذشته به دلیل نبود اعتبار، یک سوم کاهش داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح قرآنی 1449 از دیگر طرح‌های موجود است که حفظ و مفاهیم سوره یس را در بر می‌گیرد که 2 هزار و 200 نفر در ایام تابستان در آن شرکت کردند.

 

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه جلسات تفسیر در 40 مسجد در طول ماه رمضان برگزار شد، افزود: هشت دوره تربیت معلم و متخصص قرآن ویژه عموم علاقمندان قرآنی و مشارکت و همکاری موسسات قرآنی زیر پوشش سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده که بیش از 200 نفر در آن شرکت کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: دوره آموزش‌یار قرآن کریم برگزار شده و 313 نفر در این دوره شرکت کردند.

 

حجت‌الاسلام عظیمی با اشاره به برنامه‌های تبلیغی و ترویجی گفت: برگزاری طرح با قرآن در رمضان در شهر کهک در قالب آیین ترتیل‌خوانی، برگزاری محافل انس با قرآن در رمضان و برگزاری مسابقات قرآن کریم در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن ویژه عموم مردم از جمله برنامه‌های این حوزه است.

 

وی اظهار کرد: برگزاری مرحله دوم آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، شناسایی و صدور مجوز برای بیش از 150 مرکز قرآنی با عنوان خانه قرآن شهری و پنج موسسه قرآنی در طول تابستان از برنامه‌های دیگری است که به مرحله اجرا درآمده است.

 

مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم اهدای قرآن به مساجد و مناطق محروم و هیئت‌های مذهبی و نظارت بر چاپ و نشر بیش از 100 هزار جلد قرآن کریم را از فعالیت‌های تابستانی دیگر دارالقرآن ذکر کرد./1325/د101/ف

ارسال نظرات