۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۸۶۳۲۲

جلسه شورای اجتماعی کشور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور با حضور اصحاب رسانه در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.
شورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلسه شورای اجتماعی کشور به ریاست قائم مقام وزیر کشور و با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام میثم امرودی در سخنانی اظهار کرد: اقدامات خوبی در راستای جمع‌آوری دستفروشان و متکدیان در سطح شهر انجام گرفته اما آنچه سبب شده که این امر به نتیجه مورد نظر نرسد همگرا نبودن مسئولان بوده است.

وی افزود: قوه قضائیه و شورای اجتماعی باید درباره جمع‌آوری دستفروشان و متکدیان همکاری لازم را انجام دهند، همچنین در این زمینه رسانه‌ها اعم از مکتوب، صوتی و تصویری در راستای تنویر افکار عمومی تلاش کنند.

همچنین در این جلسه مرتضی میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی با اشاره به کودکان کار گفت: آمار مجامع بین‌المللی درباره کودکان کار ایران 50 تا 60 درصد رتبه منفی بیشتری نسبت به آمار واقعی در ایران دارد بنابراین ما تلاش می‌کنیم اعداد و ارقام مربوط به کودکان کار را اعلام کنیم.

در ادامه میرباقری در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز شورای اجتماعی از اعضای شورا خواستیم تا اعداد ارائه شده از مجامع بین‌المللی را بررسی و نتیجه را به ما اعلام کنند.

قائم مقام وزیر کشور عنوان کرد: برخی مظاهر شهر آثار روانی در جامعه دارد از جمله معتادان متجاهر و متکدیانی که در پوشش دستفروش فعالیت می‌کنند، این افراد باید به قرارگاه فوریت‌های اجتماعی منتقل و غربالگری شده و به سازمان‌های ذیربط ارجاع داده شوند.

میرباقری اظهار داشت: شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده که در صورت همکاری حوزه قضایی و انتظامی تا سه ماه آینده متکدیان و دستفروشان را از سطح مترو و چهارراه‌ها جمع آوری کند که با کلیات این پیشنهاد موافقت شد، همچنین وزارت کار و رفاه اجتماعی نیز سعی می‌کند مشکل امرار معاش متکدیان را پس از جمع آوری آنها حل کند تا آنان بتوانند حداقل درآمدی را به دست آورند.

وی همچنین با اشاره به مساله مصرف قلیان و مواد مخدر عنوان کرد: در این زمینه اقداماتی صورت گرفته و بررسی‌های میدانی صورت گرفته است تا مصادیق تخلف آن شناسایی شود در این زمینه لازم است دستگاه‌ها اعداد واقعی را به مرکز رصد اعلام کنند تا بتوانیم آنها را پس از بررسی اطلاع رسانی کنیم./807/202/ب3

ارسال نظرات