۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۸۶۳۵۲

نشست کمیته حمایت تولید ملی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست کمیته حمایت تولید ملی با حضور مسؤولان استان در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی قم برگزار شد.
نشست کميته حمايت توليد ملي در قم

به گزارش  خبرگزاری رسا، نشست کمیته حمایت از تولید ملی با حضور مهدی صادقی استاندار قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی، مدیران کل استان قم، کارشناسان اقتصادی و اعضای کمیته حمایت از تولید ملی عصر دوشنبه در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی بر گزار شد.

 

 استاندار قم در این مراسم گفت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی فرصتی برای استان قم است چرا که دسترسی ما را به مراکز تصمیم گیری و قوانینی که قرار است برای آینده کشور تصویب و به اجرا گذاشته شود، نزدیکتر و تسهیل تر خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: قوانین برای تصویب نیازمند غنای بیشتر و بسترسازی مناسب هستند که خوشبختانه در حوزه علمیه قم به دلیل حضور فقها و اندیشمندان این زمینه‌ها فراهم است، امید است مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در این مأموریت ملی خود بتواند از همه ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند.

 

استاندار قم گفت: اگر مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در ارتباط با قوانین قبلی و قوانینی که در حال اجراء می‌باشند آسیب شناسی درستی انجام دهد، قطعا در بهبودی و تسهیل امور خصوصاً در بررسی طرح‌ها و لوایح پیش رو، کمک زیادی خواهد کرد.

 

 صادقی همچنین گفت: استفاده ازظرفیت شخصیت‌ها، متخصصین و فرهیختگان علمی حوزوی و دانشگاهی می‌تواند کشور را در مسیر بهبود قانونگذاری کمک کند.

 

 حجت الاسلام و المسلین مبلغی نیز در این مراسم با تقدیر از حضور استاندار و مدیران استان قم گفت: مرکز تحقیقات اسلامی مجلس از مراکز نوظهور پژوهشی در قم است که به اعتقاد تعداد زیادی از صاحبنظران، شخصیت‌های علمی و دینی باید ازابتدای انقلاب اسلامی برای تأمین نیازهای تقنینی کشور تأسیس می‌شد.

 

وی ادامه داد: این مرکز به دلیل فعالیت‌های چشمگیر و اقدامات انجام شده توانسته است خیلی زود جایگاه خود را در سطح ملی پیدا کند.

 

حجت الاسلام و المسلین مبلغی خاطرنشان کرد: با تأسیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، خیلی از کسانی که از پژوهیدن در عرصه دینی و پژوهشی ناامید شده بودند به این مرکز گرایش پیدا کرده و مشغول تحقیق هستند.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: طرح‌ها و لوایحی که قرار است در مجلس شورای اسلامی تصویب شود قبل از تصویب به این مرکز ارجاع و با استفاه از چند سنخ از کارشناسان حقوقی، حوزوی و اجرایی در قالب حلقات مورد بررسی قرار می‌گیرد وبعد از کاوش و مطالعه دقیق و دست یابی به نتیجه ملموس، به مجلس عرضه می‌شود.

 

 معاون پژوهشی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نیز در این مراسم گفت: تا زمانی که ما یک نظام تقنینی شایسته نداشته باشیم نظام سیاسی شایسته نیز شکل نمی‌گیرد به همین دلیل تمام تلاش مرکز تحقیقات اسلامی مجلس غنای قوانین از طریق ارتباط بین فقه و قانون با استفاده از توان و ظرفیت محققان، اندیشمندان حوزه و دانشگاه می‌باشد.

 

سید احمد حبیب نژاد افزود: مرکز در ارتباط با قانونگذاری تدوین پیش نویس طرح‌ها، حضور در کمیسیون‌های مجلس، آسیب شناسی قوانین و نظریه پردازی را در دستور کار خود دارد و این زمینه گام‌های مهمی برداشته شده است.

 

وی اظهار داشت: بیش از 220 استاد حوزه و دانشگاه که اکثر آن‌ها از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم هستند با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس همکاری دارند.

 

مدیر کمیته حمایت از تولید ملی نیز در این مراسم گفت: از ظرفیت مدیران، کارشناسان حوزوی، اقتصاد دانان حوزه و دانشگاه، دفاتر مراجع عظام تقلید و تمام مسوولان دلسوز نظام جمهوری اسلامی در کمیته حمایت از تولید ملی استفاده می‌کنیم.

 

محمد زمان رستمی اظهار داشت: صاحبان صنایع چشمان بیدار ما در کمیته تولید ملی هستندو برخی از آن‌ها به کشورهای زیادی مراجعه و با اقتصاد دنیا آشنا هستند.

 

وی ادامه داد: اگر بتوانیم به برخی کشورها صادرات داشته باشیم خیلی از ظرفیت کارخانه‌های ما فعال می‌شود و نیاز به بازاریابی در کشورهای دیگر داریم.

 

رستمی یادآورشد: اقتصاد جهان پیشرفته است و ما از نظر دین اسلام نیز غنی هستیم اگر بخواهیم اقتصاد را اسلامی کنیم باید جهان را بشناسیم.

 

رییس اتاق بازرگانی استان قم نیز در این مراسم گفت: باید زمینه را برای حضور فعال و رونق اقتصادی در کشور فراهم کنیم و در این زمینه باید با کمک تقنین، موانع را برطرف نماییم.

 

 مهندس ابوالفضل خاکی افزود: باید به جای ایجاد موانع برای تولید، مشکلات فرا روی تولید را برداریم، البته در گذشته در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی ها بخش خصوصی کمتر دخالت داده می‌شود ولی امروز از این ظرفیت به خوبی استفاده می‌شود./998/د101/ی

 

منبع: روابط عمومی استانداری قم

ارسال نظرات