۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۲۸۶۴۵۱

یادواره شهدای مدافع حرم آذربایجان در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهدای مدافع حرم و جبهه‌های مقاومت اسلامی با حضور مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تبریز برگزار شد.
مدافع حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یادواره شهدای مدافع حرم و جبهه‌های مقاومت اسلامی، عصر امروز با تجلیل از خانواده شهیدان عبدالصمد امام پناه، علی کنعانی، محمودرضا بیضایی، محرم علیپور، عباس عبدالهی وحامد جوانی و همچنین جانباز جبهه های مقاومت اسلامی، فاتح نژاد در تبریز برگزار شد.

 


سردار رونده، مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در این یادواره طی سخنانی با اشاره به مظلومیت شهدای مدافع حرم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم از مظلوم ترین شهدای انقلاب اسلامی هستند و اجر و جایگاه آنها از شهدای دفاع مقدس نیز بالاتر است.

 


وی ادامه داد: این شهدا هم مهاجر هستند و هم شهید اما شهدای دوران دفاع مقدس در داخل کشور به دفاع از میهن خود پرداختند، اگر در دوران دفاع مقدس، شهدا مظلومانه از کشور دفاع کرده و در این راه به شهادت رسیدند، باید دانست که شهدای مدافع حرم یک مرتبه بالاتر از شهدای دفاع مقدس هستند.

 


سردار رونده تصریح کرد: مهاجرت و شهادت دو اجر شهدای مدافع حرم است و
این شهدا در شرایط جنگی بسیار سخت در سوریه مقابل استکبار جهانی که برنامه های بزرگی برای نظام سوریه وجبهه مقاومت داشتند؛ ایستادگی کردند، این شهدا با نثار جان خود هدف استکبار جهانی برای نابودی مقاومت اسلامی را خنثی کرده‌اند.

 


مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ولایتمداری را یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های شهدای مدافع حرم معرفی کرد و گفت: در حالی که عده ای هنوز شبهه در ذهن خود دارند که چرا ایران وارد جنگ سوریه شده است، اما شهدای مدافع حرم امر ولایت را اطاعت کرده و پای در این نبرد گذاشتند.

 


وی با بیان این‌که مقاومت اسلامی در جبهه سوریه مقابل تمام دنیای کفر از جله آمریکا، ترکیه و کشورهای ثروتمند عربی از جمله عربستان، قطر و امارات و همچنین اتحادیه اروپا ایستاده است، تصریح کرد: مواضع منفعل سازمان ملل در قبال بحران سوریه سبب تأسف است.

 


سردار رونده افزود: سازمان ملل منتظر ماند تا بعد از حصول نتیجه بحران سوریه، موضع گیری کند چراکه فکر می کرد بحران سوریه مانند تحولات بیداری اسلامی در کشورهای عربی خیلی زود تمام می شود، البته در این میان آمریکا نقش مهمی در موضع‌گیری جامعه بین الملل ایفا کرد، بعد از شروع بیداری اسلامی در منطقه، آمریکا موج سواری کرده و از بیداری علیه بیداری استفاده کرد.

 


وی روی کار آوردن نظام همسو با آمریکا و مخالف جریان مقاومت حزب الله را از جمله اهداف آمریکا در سوریه دانست و گفت: قطر، امارات و عربستان که نقش ویژه ای در بحران منطقه داشتند، امروز خود در باتلاق یمن گرفتار شده است. بحران سوریه مانند جریان های بیداری اسلامی نبود.

 


مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با تأکید بر این‌که ایران به دنبال راه حل سیاسی بحران سوریه بوده و هست، گفت: اگر بحران در سوریه منجر به سقوط این کشور شود، به عراق سرایت می شود و امنیت ملی ایران با خطر روبرو می شد، از این رو برای حفظ امنیت کشور خود باید در سوریه حضور یابیم./935/202/ب1

ارسال نظرات