۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۲۸۶۷۰۹
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

بدون شناخت امام صراط مستقیم میسر نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ متولی مدرسه علمیه امام حسین(ع) گفت: برای فهم صحیح صراط مستقیم می‌توان از قرآن کریم کمک گرفت، ضمن این‌که اولیا و انبیای الهی نیز به‌دلیل قرابت با مفاهیم والای انسانی قطعا می‌توانند کلید رسیدن به صراط مستقیم باشند.
حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد‌حسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی غروب چهار‌شنبه 18 شهریور در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1449 در مرکز همایش‌های صدا و سیما، گفت: بنا‌بر بسیاری از روایات معتبر شیعیان و اهل سنت از سوره یاسین به عنوان قلب قرآن یاد شده است.

 



وی افزود: دلیل این نامگذاری برای سوره یاسین این مطلب می‌تواند باشد که در سوره یس سه موضوع مهم توحید، نبوت و معاد به‌طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

 



نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سوره یس، بیان داشت: با تدبر در آیات این سوره مهم می‌توان به مفاهیمی همچون وحدانیت خداوند، موضوع مبدا و معاد و مساله رسالت دست یافت.

 



حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به مساله حکمت در قرآن، ابراز داشت: خدا از قرآن در سوره یس با نام حکمت یاد کرده است، از همین کلمه حکمت می‌توان دریافت که این سوره سراسر معنی است و بسیار ارزش دارد.

 



وی با بیان مطلبی در خصوص پیش شرط‌های قرار گرفتن در صراط مستقیم، تاکید کرد: توجه به قرآن کریم که کتابی سراسر حکمت است می‌تواند انسان را در مسیر اصلی که همان هدایت است قرار دهد، ضمن این‌که پیروی از بزرگان دین که خود در صراط مستقیم قرار دارند قطعا می‌تواند از عوامل قرار گرفتن در راه راست باشد.

 



نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای فهم صحیح صراط مستقیم می‌توان از قرآن کریم کمک گرفت، ضمن این‌که اولیا و انبیای الهی نیز به‌دلیل قرابت با مفاهیم والای انسانی قطعا می‌توانند کلید رسیدن به صراط مستقیم باشند.

 



وی در خصوص ضرورت شناخت امام، خاطر‌نشان کرد: اگر فردی امام زمان خود را درک کند قطعا در مسیر راست قرار می‌گیرد، شناختی که منجر به این می‌شود که فرد در نهایت لباس عبودیت را به تن می‌کند.

 



حجت الاسلام ابوترابی فرد رسول خدا(ص) را عبد صالح خداوند معرفی کرد و بیان داشت: همان‌طور که پیامبر(ص) با بندگی خود به بالاترین درجات الهی رسید، قطعا فردی که می‌خواهد به راه راست هدایت شود با عبودیت خود نسبت به خداوند به سعادت دنیوی و اخروی می‌رسد.

 



نایب رییس مجلس شورای اسلامی با سفارش به استفاده از مفاهیم قرآنی، اظهار داشت: همان‌طور که سوره یس بسیار ارزشمند است و باید از آن بهره کافی را برد، در خصوص کتاب وحی نیز باید بسیار دقت داشت و از مفاهیم عمیق آن استفاده کرد.

 



وی حیات عقلانی را موضوعی بسیار مهم دانست و تاکید کرد: بنا به گفته امام علی(ع) کسانی که به نقطه کمال می‌رسند که در حیات زندگی خود به حیاط عقلانی برسند، در نقطه مقابل نیز افرادی هم وجود دارند که از حیات عقلانی ههیچ بهره‌ای نبرده‌اند و آنان را می‌توان مرده فرض کرد.

 



حجت الاسلام ابوترابی فرد پس زمینه حیات عقلانی را حیات ابدی معرفی کرد و ادامه داد: وقتی که انسان در پرتو معارف الهی به سمت ملزومات وحی حرکت کرد، قطعا در پایان کار به حیاتی جاودانه که همان حیات ابدی است خواهد رسید.

 



متولی مدرسه علمیه امام حسین(ع) حیات وحیانی را به عنوان یکی دیگر از اقتضاعات کسب علم دین معرفی کرد و بیان داشت: در راه کسب معارف الهی فرد حتی می‌تواند به حیات وحیانی نیز دست پیدا کند، حیاتی که مختص بزرگان است و انسان را تا مقام واقعی عبودیت پیش می‌برد.

 



نایب رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نگاه‌های توام با تفرعن برخی از افراد غنی در جامعه، تصریح کرد: باید در همه حال به موضوع فقر و فقرا توجه داشت، انسانی که ادعای بزرگی می‌کند هرگز نمی‌تواند به موضوع فقر جامعه بی تفاوت باشد، البته افرادی هستند که به تهی دستان هیچ توجهی ندارند و مثال عینی کافر را برای خود بر‌گزیده‌اند، زیرا کفر زمانی پدید می‌آید می‌آید که فرد از مسایل بنیادین و اصلی دوری می‌کند.

 



وی در پایان با بیان اهمیت انفاق، اضافه کرد: باید در جامعه موضوع انفاق نهادینه شود، زیرا تنها با مساله انفاق است که جامعه اسلامی زنده و پویا می‌شود فقر و بدبختی از این جامعه رخت بر‌می‌بندد./856/202/ب1

ارسال نظرات