۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
کد خبر: ۲۸۶۷۲۳
حجت‌الاسلام مرادی:

جمعیت مهمترین مؤلفه قدرت است/ با تملق مشکلات کشور حل نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی با بیان این که مهمترین سیاست ایران از نگاه رهبر معظم انقلاب توجه به جمعیت است، گفت: تردیدی نیست که ایران اسلامی به یک قدرت تمدنی بزرگ در جهان تبدیل خواهد شد.
حجت الاسلام شهاب مرادي حجت الاسلام شهاب مرادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس رسانه چهارشنبه شب در اولین کارگاه آموزشی جشنواره عهد سپید در سالن علامه فیض دانشگاه کاشان با تأکید بر این که تردیدی نیست که ایران اسلامی به یک قدرت تمدنی بزرگ در جهان تبدیل خواهد شد، گفت: ایران اسلامی در نظام آموزشی مدرسه، دانشگاه، حوزه علمیه و سایر مؤسسات آموزشی فرد را فرد می بیند و خانواده را مدنظر قرار نمی دهد.

وی افزود: متأسفانه افراد قبل از اشتغال به کار، آموزش نمی بینند چرا که در ایران اعتقاد به آموزش وجود ندارد.

حجت الاسلام شهاب مرادی با اشاره به این که باید دنبال کسب مهارت رفت، گفت: آموزش و پرورش باید نقش یک فرد را در موقعیت های مختلف در نظر بگیرد و به جای نگاه فردی به شکل یک خانوده به افراد نگاه کند.

این کارشناس رسانه با بیان این که مهمترین سیاست ایران از نگاه رهبر معظم انقلاب توجه به جمعیت است، افزود: شرکت های خودرو سازی باید خودروهایی تولید کنند که قابلیت حمل افراد بیشتر را داشته باشد و در عین حال ارزان و با تسهیلات عرضه شود، نه این که چهار نفر به سختی در یک ماشین جای شوند، کمربند به تعداد کافی نداشته باشد و افراد در آن اذیت شوند.

به گفته وی، جامعه روبه رشد باید به به شکلی باشد که هرکس جای خالی فرزند را در زندگی حس کند و شرایط فرزند آوری نیز برای خانواده ها در زمینه های مختلف فراهم شود.

 

جمعیت مهمترین مؤلفه قدرت است

وی با اشاره به این که ایران اسلامی یک کشور روبه توسعه است، گفت: برخی ممکن است با چفیه انداختن تملق کنند که رهبری برای این حرف ها ارزشی قائل نیست، چرا که ایشان ولایت را در چسباندن عکس رهبری در خیابان نمی داند، بلکه ولایتمداری در همسایه داری، عدم اسراف، توجه به یکدیگر و مهربانی است.

حجت الاسلام مرادی با تأکید بر این که با تملق مشکلی حل نمی شود، گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب خواستار افزایش جمعیت است، باید همه برای ترویج و تسهیل افزایش جمعیت تلاش کنند.

این کارشناس رسانه ملی، جمعیت را مهمترین مؤلفه قدرت دانست و گفت: ایران مشکل کم آبی ندارد، چرا که به عنوان نمونه در شهر تهران حدود 30 درصد هدر رفت آب در لوله کشی وجود دارد و آب خیز داری در سطح کشور نیز دارای مشکل است.

وی با اشاره به این که آمریکا خود را محور عالم می بیند، از این رو با ساخت فیلم هایی به دنیا القاء می کند که کم آبی وجود دارد تا از این طریق مشکل خود را در این زمینه حل کند.

به گفته وی،ایران هر ساله از سیل آسیب و رنج می برد و این نشان می دهد که مدیریت صحیحی برای استفاده از آب های سطحی در کشور وجود ندارد.

 

برتر دانستن مرد از زن موجب رشد فمنیست می شود

به گفته وی، زن و مرد با یکدیگر متفاوت هستند که این تفاوت با اختلاف فرق دارد و خیلی از افراد بر این عقیده استوارند که مرد از زن بالاتر است که این دیدگاه باعث رشد فمنیست می شود.

حجت الاسلام مرادی با بیان این که زن باید با حجاب کامل در جامعه حضور پیدا کند، گفت: برخی زنان در محل کار طنازی می کنند و از این طریق خود را نمایان می کنند.

این کارشناس رسانه ملی با اشاره به این که خداوند بین زن و مردم تفاوت قائل شده است، افزود: خداوند به جنس مؤنث رئوف تر است تا مذکر و نسبت به زنان لطف و مرحمت دارد.

به گفته وی، دختر رحمت و پسر نعمت است، از این رو خداوند با دادن یک دختر به خانواده، رحمتی به آن خانوده عطا کرده است.

وی با اشاره به این که رسول خدا می فرماید برای بهره مند شدن از رأفت خداوند به محارم خود مهربانی کنید، گفت: مادر، دختر، زن، عمه، خاله و غیره از محارم انسان هستند، اما زن از محارم شوهر نیست، بلکه با صیغه زوجیت، زن به مرد حلال می شود.

حجت الاسلام مرادی با بیان این که اسلام از مرد می خواهد خود را فدای خانواده کند، گفت: مرد باید شأن زندگی زن را رعایت کند.

شایان ذکر است، جشنواره عهد سپید به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان طی مدت شش شب با حضور اساتید مجرب کشوری در حوزه خانواده و ازدواج و با هدف تحکیم نهاد خانواده و کاهش آمار طلاق در تالار علامه فیض دانشگاه کاشان و اردوی رفاهی آموزشی مشهد اردهال برگزار می شود./1307/202/ب3

 

ارسال نظرات