۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۲۸۶۹۳۰
با میزبانی شاهرود؛

نشست هم‌اندیشی مدیران حوزه های علمیه استان سمنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم‌اندیشی مدیران استانی و شهرستانی حوزه‌های علمیه استان سمنان با هدف بررسی راه‌کار‌های ارتقاء سطح علمی، آموزشی و تهذیبی مدارس علمیه این استان به میزبانی شهرستان شاهرود برگزار شد.
نشست مديران حوزه هاي علميه استان سمنان نشست مديران حوزه هاي علميه استان سمنان نشست مديران حوزه هاي علميه استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی‌نژاد، مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان در نشست که با حضور معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان و مدیران مدارس علمیه دامغان، سمنان، شاهرود، گرمسار، میامی، بسطام و سرخه در حسینیه امام خمینی دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد، اظهار داشت: امروز تربیت طلاب کوشا و متعهد مهمترین مسؤولیت حوزه‌های علمیه است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس مطالب ارائه شده در اجلاس اخیر مدیران استانی حوزه‌های علمیه کشور، مدارس علمیه استان سمنان در اغلب جنبه‌ها سرآمد هستند، افزود: به عنوان نمونه در بحث تبلیغ به دلیل توانمنمدی و عزم روحانیان فرهیخته، به نسبت جمعیت، چند برابر دیگر استان‌ها مجوز روحانی طرح هجرت و طرح امین داریم.

 

امام جمعه گرمسار نداشتن اشتغال فکری و اقتصادی بیرون از حوزه و پرداختن شایسته به تربیت طلاب متعهد را از ویژگی‌های مدیران حوزه‌های علمیه استان سمنان برشمرد و تصریح کرد: با وجود مشکل بسیاری از استان‌ها مبنی بر فعالیت مدیران مدارس و اساتید فاقد کد فعالیت و تدریس با پیگیری‌های انجام شده در استان سمنان تمامی مدیران و اساتید حتی استادان بزرگ و قدیمی استان نیز کد تدریس دریافت کرده‌اند.

 

حجت الاسلام سید علی مهدی‌نژاد حوزه‌های علمیه استان سمنان را جزء شش استانی برشمرد که تدریس زبان خارجه در مدارس علمیه آن جریان دارد و گفت: خوشبختانه نبود اختلافات مدیریتی، رابطه مطلوب حوزه‌های علمیه با فضلا و ائمه جمعه شهرستان‌ها و هماهنگی کم‌نظیر حوزه با دستگاه‌های اجرایی بالاخص در امور فرهنگی از نعمت‌هایی است که باید قدردان آن باشیم.

 

مدیر استانی حوزه‌های علمیه سمنان با بیان اینکه در دوره تثبیت و اختبار سال تحصیلی جدید مدارس علمیه این استان نهایت دقت در گزینش افراد متعهد و موجه جهت ورود به حوزه‌های علمیه انجام شده است، خاطر‌نشان کرد: اما سیاست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان جذب حداکثری و رفع مشکلات تحصیلی طلاب با استفاده از خدمات مشاوره‌ای، همکاری‌های اجتماعی و تجارب و علمای بزرگ است.

 

وی با اشاره به کسب مجوز دایر شدن رشته تخصصی کلام در حوزه علمیه سمنان از دایر شدن این رشته و دیگر رشته‌های تخصصی حوزوی در آینده نزدیک در حوزه‌های علمیه دامغان و سپس شاهرود خبر داد و تصریح کرد: با کسب این مجوز‌ها می‌توانیم شاهد حضور جمع بیشتری از طلاب و روحانیان مستعد و علاقمند به تحصیل در این شاخه از علوم حوزوی و ماندگاری طلاب در استان سمنان باشیم.

 

حجت الاسلام سید علی مهدی‌نژاد، عدم گزارش دهی فعالیت‌ها از سوی حوزه‌های علمیه را از کاستی‌های مدارس علوم دینی این استان برشمرد و افزود: مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه استان سمنان باید توجه کنند که ارسال گزارش عملکرد از فعالیت‌های متنوع و بسیار حوزه‌ها به رغم جذب اعتبارات متفاوت با تلاش مدیران از منابع مختلف، منافاتی با اصل اخلاص در اعمال ندارد بلکه شرایط را جهت جذب بودجه‌های حمایتی احتمالی و ایجاد رقابت سالم در داشتن حوزه‌های علمیه پویا و کارآمد را فراهم می‌کند.

 

در این جلسه معاونان اداری و مالی، برنامه‌ریزی، تهذیب و پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه استان سمنان به بیان توضیحاتی در زمینه اداره بهتر مسائل پیرامونی مدارس علمیه این استان در حوزه کاری خود پرداخته و مدیران حوزه‌های علمیه شهر‌های مختلف استان سمنان نیز نظرات و دید‌گاه‌های خود را بیان کردند./977/202/ب3

ارسال نظرات